Johnny Hansen (igen)
Fra : Uffe Christensen

Dato : 05-09-01 19:34

Har lige siddet og arbejdet mig ned igennem en mildt sagt broget pladestak.
Mine øje faldt på Johnny "Kandis" Hansens solo-plade og i hukommende nogle
bemærkninger her i gruppen, så måtte jeg lige lytte. Og DET må jeg sige: Den
er sgu' OK. Det er regulær dansk pop, og ligger temmelig langt fra Kandis,
må man sige. Jeg hører egentlig Johnny Hansens plade som et bud på, hvordan
den meget traditionsbundne dansktop a la ... ja, Kandis ... kan komme blot
et lille skridt videre.
Jeg lytter ikke meget til den type pop, men jeg vil bestemt hævde, at Johnny
Hansens plade er fuld på højde med så mange andre danske udgivelser - ikke
så lidt BEDRE end mange. Han er en habil popsnedker. Og tør tage lidt
chancer.

Jo, jo....
Det er ganske vist

UffeC
--
----------
VideoEdit - dansk forum for videoredigering

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-09-01 19:56

Uffe Christensen <uffec@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b966f1e$0$242$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]

> --
> ----------
> VideoEdit - dansk forum for videoredigering

________

Hej Uffe.

Det var mig som tidligere fortalte om denne plade. Jeg mener ikke at det er
et bud på hvordan den traditionsbundne dansktop kan komme videre. Kommer den
videre er der jo ikke længere tale om traditionel dansktop. Jeg mener at
alle stilarter ligger stille. Det man så kan tale om er at det er
forskelligt hvilke stilarter der på et givet tidspunkt er mest populær. Og
der der kommer helt nye stilarter. Det kan være både, pop, rock, disko, rap
o.s.v.
Rock´n´rol er f.eks. et eksempel på en stilart som i dag er meget lidt
populær, men hvor man alligevel kan tale om at den stadig lever. Der kommer
stadig en enkelt cd en sjælden gang. Sidste gang var vist i 1998 da der kom
en cd med Linda Gail Lewis (en søster til Jerry Lee Levis).
Det kan godt være at Johny hansen er på vej videre, men så er der ikke
længere tale om dansktopmusik, vi må så i stedet vende os mod Kim Og Hallo
og Blue Hawai, som er nye grupper som spiller den traditionelle dansktop.
Ingen stilarter vil uddø. Det er et spørgsmål om at populariteten går op og
ned. Ligesom ved et folketingsvalg.

Tror jeg nok, Uffe.

Hilsen Åge

Fra : Uffe Christensen

Dato : 05-09-01 21:46

> Det var mig som tidligere fortalte om denne plade.

Ja, det vidste jeg jo faktisak godt, du dansktoppens brave stridsmand

> [...]
> der der kommer helt nye stilarter. Det kan være både, pop, rock, disko,

Se dette er jo en rasende interessant diskussion. Sådan rent empirisk har du
selvsagt ret i, at udvikler dansktop-musikken sig, så er der ikke længere
tale om traditionel dansktop... Men hvem definerer egentlig det begreb? Jeg
synes at enhver udvikling er sund - og nødvendig. Og er slet, slet ikke enig
med dig i, at alle stilarter ligger stille. Slet, slet ikke. Indenfor rocken
er der jo sket enormt. En udvikling, der hviler på den traditionelle 50'er
rock, der igen hviler på osv. osv. Enhver ny stilart er nemlig en udvikling.
Og der, hvor jeg finder Johnny Hansens CD sympatisk er netop fordi. han
vover at gå et skridt videre end Kandis, der unægtelig er m,eget
traditionsbundne. Skimmede lige Kandis 8 - og det er - efter min mening,
skal jeg pointere - mere eller mindre bevidstløs gentagen sig selv. Igen og
igen. Men derfor er Kandis da OK. Blot jeg slipper.

> [...]
kom
> en cd med Linda Gail Lewis (en søster til Jerry Lee Levis).

Det kommer så an på, hvordan man definerer rock'n' roll. For mig er det
Johnny Madsen - f.eks. - laver bestemt også rock'n' roll

> [...]
> Ingen stilarter vil uddø. Det er et spørgsmål om at populariteten går op

Det kunne jo også være, at Johnny Hansen efter dette CD-udspil gradvist kan
medvirke til at føre dansktoppen lidt videre. At han kan være med til at
puste lidt nyt ind i genren. Men er man til traditionel dansktop og INTET
andet, så skal man nok sætte sin lid til Kim og Hallo, Blue Hawaii etc
(kender dem ikke).

> Tror jeg nok, Uffe.

Tjah, det tror jeg da nok, også...

UffeC

----------

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 05-09-01 21:58

"Uffe Christensen" <uffec@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
Jeg
> synes at enhver udvikling er sund - og nødvendig.

Det slog mig lige, at mens det konstante (begrænset eller ingen udvikling)
er et nøglebegreb i dansktoppen ser vi det modsatte indenfor f.eks.
technoen, hvor man partout _skal_ lave noget anderledes. Sådan har det
ihvertfald været, og jeg formoder, at det indenfor store dele af technoen
fortsat er sådan: Udvikler du dig ikke laver du ikke "rigtig" techno. Jeg
mener ikke at diskussionen hører hjemme i denne tråd men den er - som du
nævner - helt klart interessant.

/Nikolaj

Fra : Anne Jensen

Dato : 05-09-01 20:14

"Uffe Christensen" <uffec@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bemærkninger her i gruppen, så måtte jeg lige lytte. Og DET må jeg sige:

Enig, man skal lige acceptere at det ikke er dansktop man har med at gøre og
så er den faktisk ganske ok.

Anne

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-09-01 21:26

Anne Jensen wrote:

> [...]
> Den
>
> Enig, man skal lige acceptere at det ikke er dansktop man har med at gøre og

Altså ligesom Metallica før og efter Load

/Robert

Fra : Uffe Christensen

Dato : 05-09-01 21:33

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Altså ligesom Metallica før og efter Load

.... ska' vi nu ikke lige spise brød til *s*

UffeC

Fra : Uffe Christensen

Dato : 05-09-01 21:47

"Anne Jensen" <anne@email.dk> skrev i en meddelelse

> Enig, man skal lige acceptere at det ikke er dansktop man har med at gøre
og
> så er den faktisk ganske ok.

- hvilket falder mig meget let at acceptere....

UffeC

Fra : Finn Byrgesen

Dato : 07-09-01 14:02

www.underholdningsnettet.dk kan man læse en dugfrisk anmeldelse af CDen.