Fra optur til totalt nederlag
Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 05-09-01 17:04

Hej.
Jeg lovede at komme med opdatering på hvordan det gik med mine corydoras
trilineatus. De fik æg her i week enden, og jeg klarede at finde 9 stykker.
Men derfra gik det så også nedover i rivende fart.
I går måtte jeg rive hele akvarieindholdet fra hinanden, fordi min en
kampfisk var død, den andre så lidt grå ud og jeg var bange for at der var
flere som var gået med i løbet af natten - måtte aflive en gubbyhun i
tømmeprocessen. Da jeg så i går aftes kom så langt at jeg var parat til at
putte mine små flotte venner tilbage i tanken fik jeg anledning til at tage
min kampfiskhun i nærmere øjesyn. Hun var syg, og det så ud til at være
svamp (hun havde de samme aflejringerne omkring munden, som jeg havde fundet
på mine corydorasæg). Jeg gav medisin. Men det viste sig at være for sent,
og jeg måtte sende hende til fiskehimmelen via skraldespanden i morges.....
Heldigvis ser det ud til at de andre fiskene har det godt, så der er håp for
dem. Men der går nok nogle dage, før stuen kommer i normal stand igen, fordi
jeg har fisk til at stå over hele stuegulvet. Efter de måske lidt dramatiske
hendelserne, har jeg nemlig taget en beslutning om at omplassere mine
sorgmanteltetra i egen tank, da de ikke har gået så godt sammen med min
andre kampfisk. Men han skal altså ikke over i et akvarium, som jeg ikke er
helt sikker på er rent for sygdom, så ind til videre er gulvpladsen optaget,
og evt gæster må finde sig i at sno sig mellom fisk på gulvnivå i bøtter og
spand (lidt humoristisk sagt)
Hilsen Ditte