En meget langsom isdn forbindelse
Fra : Birte

Dato : 05-09-01 12:27

Hej
Jeg har problemmer med at surfe på nettet og downloade, når jeg downloader
er de med max 300 b/s, jeg havde samme problem sidste år da jeg fik ny
pc'er, jeg fik at vide på dette tidspunkt at Eicon Diva t/a isdn modem var
overfølsom over støj i pc'er, nu har jeg igen fået problemmet efter jeg har
købt ny pc'er, men denne gang valgte jeg et støjsvagt kabinet, jeg ved ikke
hvad jeg skal stille op hos Eicon for du bare at vide du kan downloaded den
nye version på nettet, eller prøve en anden udbyder, hvad tænker de på, har
de tænkt sig jeg bruge en uge på at downloaded den nye version, samt at jeg
skal bruge ½ til 1 time på at downloaded deres svar via e-mail.
Håber at der nogen der kan hjælpe mig, jeg har lånt et
56k modem så jeg måske kan få hjælp denne vej.

Hilsen 'birte

Fra : KsNa

Dato : 05-09-01 19:30

"Birte" <birde8@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Håber at der nogen der kan hjælpe mig, jeg har lånt et
> 56k modem så jeg måske kan få hjælp denne vej.

Hej Birte

Prøv at kontrolere din opsætning, vælg Denne computer / Netværk via modem -
højreklik på dit opkaldsikon og vælg egenskaber, vælg servertyper og her
skal kun TCP/IP være hakket af, vælg TCP/IP-indstillinger og her skal
"servertildelt IPadr. - Servertildelt navneserveradr." være mærkeret og der
skal være hak ved "Brug standartgateway på fjernnetværket".

Kontroler også dine FIFU-buffere, Kontrolpanel / Modem / Egenskaber /
Portindstillinger stil begge skydeknapperne i nummer 2 fra venstre.

Jeg håber det kan hjælpe dig på vej til lidt mere fart.

Mvh.

Kim

Fra : Navigator

Dato : 09-09-01 22:57

Hej
Jeg har oplevet det samme. desværre tror jeg ikke fejler
ligger hos os, men hos vor udbyder TDC, som er blevet
meget ringe på det sidste. Det værste er, at de vil s....
på os kunder. Jeg finder en anden udbyder.

vh
FJ

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-09-01 14:08

"Navigator" <nautic@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har oplevet det samme. desværre tror jeg ikke fejler
> ligger hos os, men hos vor udbyder TDC, som er blevet
> meget ringe på det sidste

Aha. Så det er de kredsløbskoblede forbindelser fra TDC der er "blevet
ringere"?
(sådanne forbindelser er enten-eller. Hvis det ikke virker, så virker det
_slet_ ikke)

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-09-01 19:07

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message

> Aha. Så det er de kredsløbskoblede forbindelser fra TDC der er "blevet
> ringere"?
> (sådanne forbindelser er enten-eller. Hvis det ikke virker, så virker det
> _slet_ ikke)

Tjaa,, meen.. Hvad med alle de nye ADSL opkoblinger,, De må da kå ind og
forstyre mere eller mindre. Sådan at der er nogle linier der ikke kan kører
ordenligt...?

--
Posted from ip668.albnxx2.adsl.tele.dk [62.243.124.160]

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-09-01 22:47

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Tjaa,, meen.. Hvad med alle de nye ADSL opkoblinger,, De må da kå ind og
> forstyre mere eller mindre. Sådan at der er nogle linier der ikke kan
kører
> ordenligt...?

Kort sagt: Nej

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-09-01 20:49

> kører
>
> Kort sagt: Nej

Det kan godt være det er kort sagt. Men er det også et kvalificeret svar?
Selvom telefon ledningerne er par snoret.. ( ikke så godt snoet som fx. Cat
6 kabel)

Så jo mere højfrekvens støj der kommer på linierne. Jo mere vil de gå ind og
"cros talk" (tale sammen)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-09-01 10:18

> Så jo mere højfrekvens støj der kommer på linierne. Jo mere vil de gå ind
og
> "cros talk" (tale sammen)

Der er ikke frekvensskift ved ct, dvs at ADSL kun forstyrrer andre ADSL'er
Dog kan de central-placerede transceivere godt forstyrre da de kører med
meget høj effekt.
2b1q linjekodningen der bruges til ISDN er dog meget robust så du vil i
praksis ikke opleve at ADSL giver større problemer end så mange andre ting

--
Martin Højriis Kristensen