Black Molly graviditet
Fra : David Sørensen

Dato : 05-09-01 01:13

Hej NG.

Jeg har en Black Molly hun, der har været gravid i ihverfald tre måneder nu.
Jeg lyver ikke!

Uanset hvad, vil hun ikke smide ungerne, eller hvad det efterhånden er hun
har i maven.

Jeg har prøvet vandskift, isolation, levende foder og stort set alt,
inklusive ændring af temperaturen.

Mit spørgsmål er: Hvorfor fan... vil hun ikke føde?

Mit akvarie har en temp. på 27 grader, hvis det kan hjælpe....

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-09-01 11:18

"David Sørensen" <dave_sorensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit spørgsmål er: Hvorfor fan... vil hun ikke føde?
>
> Mit akvarie har en temp. på 27 grader, hvis det kan hjælpe....

Hejsa...

Velkommen i klubben... mine har oxo gået i laaaaang tid med unger, så fik
jeg en fix ide... få fat i noget fransk havsalt uden jod og smid en ½ teske
fuld i, evt en hel (kommer an på hvor stort akva'et er), det skulle gerne
sætte gang i det inden for 24 timer (det virker hvergang her)

/Peter

Fra : David Sørensen

Dato : 05-09-01 11:51

> [...]
> fuld i, evt en hel (kommer an på hvor stort akva'et er), det skulle gerne
> sætte gang i det inden for 24 timer (det virker hvergang her)

Tak for tippet - men vil det ikke påvirke de andre fisk i akvariet?

Jeg har pragtsmerlinger, blå gurami og ancitrus i samme akvarium.

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-09-01 12:17

> teske

> Tak for tippet - men vil det ikke påvirke de andre fisk i akvariet?
>
> Jeg har pragtsmerlinger, blå gurami og ancitrus i samme akvarium.

Nej.

Hvis du har et lille akva. så fang den og smid den derover i.... ungerne kan
blive spist af guramierne....hvis de er sultne nok..

/Peter

Fra : David Sørensen

Dato : 05-09-01 12:26

"Peter Jensen" <cfp9345@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> blive spist af guramierne....hvis de er sultne nok..

Ok, for det kunne være, at de andre ikke kunne tåle havsalt.

Hvor stort er dit akvarie? Det er bare så jeg kender doseringen af saltet.
Du siger jo du bruger en halv teske, men på hvor mange liter vand?

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-09-01 13:48

> Ok, for det kunne være, at de andre ikke kunne tåle havsalt.
>
> Hvor stort er dit akvarie? Det er bare så jeg kender doseringen af saltet.
> Du siger jo du bruger en halv teske, men på hvor mange liter vand?

Jeg har et 325l - 140l - 75l

Mine Molly bliver altid lukket ned i 75l og der tilføre jeg så en ½ Teske af
det og så er den hjemme....

Men havsalt er vist oxo godt mod parasitter (hvad ved jeg)

/Peter

Fra : Jan Boegh

Dato : 05-09-01 16:55

"Peter Jensen" <cfp9345@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Mine Molly bliver altid lukket ned i 75l og der tilføre jeg så en ½ Teske
af
> det og så er den hjemme....

1/2 teske i et 75 l? Det kan da vist ikke gøre meget mere end en snebold et
vist sted. Sådan almindeligt slattent 1 %'s brakvand indeholder cirkus 10 g.
salt /l!

mvh
Jan

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-09-01 19:14

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> vist sted. Sådan almindeligt slattent 1 %'s brakvand indeholder cirkus 10

Det virker her hvergang....

/Peter

Fra : David Sørensen

Dato : 05-09-01 23:26

Nu vil jeg ikke sidde her og lege nærig, men jeg har en ti liters bowle -
Ville den kunne fungere som yngleakvarie til den éne fisk?

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-09-01 11:00

> Nu vil jeg ikke sidde her og lege nærig, men jeg har en ti liters bowle -
> Ville den kunne fungere som yngleakvarie til den éne fisk?

Den kan godt bruges.... fødekasser er meget mindre...

/Peter

Fra : Roy-Arne Olsen

Dato : 08-09-01 02:12

> "David Sørensen" <dave_sorensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >

> Den kan godt bruges.... fødekasser er meget mindre...
>
> /Peter

Er det blitt noen barn nå????

Roy-Arne Olsen

Fra : Thomas Vatne

Dato : 19-09-01 20:02

Jeg har også det samme problemet!!
Men jeg har læst at Black Molly kan ha problemer
med å kaste ungene sine!
David Sørensen <dave_sorensen@hotmail.com> skrev i
meldingsnyheter:3b956ebf$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...