Skærme
Fijala 3554
LG eller Samsung
Fra : Brian Hansen

Dato : 04-09-01 23:10

Hejsa.

Jeg står og skal have mig en ny 17" skærm. Den skal have helt flat
billedrør, skal være så klar og skarp som mulig i farverne.
Jeg har især kig på 2:
LG Flatron 795FT-Plus
og
Samsung SyncMaster 700NF
Er der nogen der har kendskab til disse skærme, og kunne fortælle mig,
hvilken en der er bedst, eller bare fortælle hvad de synes om dem/ har hørt
om dem?

På forhånd tak

Brian Hansen

Fra : Lind

Dato : 04-09-01 23:20

Jeg har set LG'en, og den er for fed.
Klart den 17" jeg ville købe.
Knivskarpt billede, kender flere der har storebroderen 915FT+. Og de er
ovenud tilfreds.

VH.

Lind

P.S. Alt Om Data, havde engang en test af bl.a. 795FT+'eren. Du kan søge på
www.itsvar.dk

Fra : Bear

Dato : 05-09-01 07:23

Jeg har en LG 795FT+ som jeg er utrolig glad for. Billedet er meget skarpt.
Desværre fylder skærmen en del og den har en million indstillingsmuligheder
som ikke er til at finde rundt i. Jeg kender en der har den Samsung som du
nævner, den fylder mindre og er lidt billigere, men jeg synes nu nok det er
værd at gi' det extra for en LG som trodsalt har et bedre billede.

Bear

ICQ: 2745075

Fra : mohr

Dato : 05-09-01 09:53

"Brian Hansen" <pollux@kampsax.dtu.dk> wrote:

> Jeg har især kig på 2:
> LG Flatron 795FT-Plus

Har nu haft min 795FT Plus i ca.1½ år, og er virkelig glad for den: 100%
flad, flotte farver og meget skarp samt USB hub. USB forbindelsen gør det
i øvrigt muligt at foretage de fleste indstillinger via. software. Det
største plus for mit vedkommen er at den er meget behagelig for øjet - de
fleste andre skærme jeg har prøvet giver mig røde øjne.

/morten

Fra : Brian Hansen

Dato : 05-09-01 10:38

Tak for svarene...
Selv er jeg også umiddelbart mere tændt på LG'en, men Samsung'en er ca 500
kr billigere. Ifølge www.edbpriser.dk står de til hhv 2999,- og 2527,- Det
er jo alligevel en del i forskel, når man er en fattig studerende.
Og når man så oven i købet ser på denne liste
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,41402,pg,2,00.asp , så taler
det meste jo for Samsung. Men den der LG er nu lækker.

Brian

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 05-09-01 12:54

> Selv er jeg også umiddelbart mere tændt på LG'en, men Samsung'en er ca 500
> kr billigere. Ifølge www.edbpriser.dk står de til hhv 2999,- og 2527,- Det
> er jo alligevel en del i forskel, når man er en fattig studerende.

Det er billigere, end at skulle købe en ny skærm fordi man er træt af den
anden..... Nej, helt ærligt, så er det _aldrig_ ved hverken skærm, tastatur
eller mus man skal spare sine penge. For det føste er det det der skal holde
længst, og for det andet er det det du er i direkte kontakt med. Jeg synes
de 500 er givet godt ud...

> Og når man så oven i købet ser på denne liste
> http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,41402,pg,2,00.asp , så taler
> det meste jo for Samsung. Men den der LG er nu lækker.

Jeg har det sådan, at med ydre enheder (skærm, tastatur og mus) vil jeg
prøve inden jeg køber. Det er en god idé at gå ned til en forhandler og
sige, at du gerne vil se den i funktion. Det var sådan jeg valgt en LG frem
for Sony for ca. 1½ år side.

Det skal desuden siges, at jeg er ovenud tilfreds med min Flatron 795FT
Plus.

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Den autodidakte empiriker...

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 06-09-01 06:25

Jeg synes nu ikke der er ret meget forskel mellem 700nf og lg. Jeg har set
dem begge ved siden af hinanden.
Så hvis det var mig der skulle vælge ville jeg vælge nf da man så sparer
500kr.

Mvh
Thomas

Fra : Lasse Elbek

Dato : 07-09-01 09:10

> [...]
> Er der nogen der har kendskab til disse skærme, og kunne fortælle mig,
> hvilken en der er bedst, eller bare fortælle hvad de synes om dem/ har

Jeg har selv en LG 795ft+ - kanon skærm. Jeg har tidligere siddet meget ved
en sony g200 jeg synes ikke at den er helt lige så god! (2 tron streger)
Samsung 700nf har desværre de 2 tron streger ! -en grund til at overhovedet
ikke overvejede den skærm :)

/Lasse