Svamp ?
Fra : Tine

Dato : 04-09-01 21:44

Mine guppier har i et par uger set sløje ud, med sammenknebne halefinner og
et par af dem gnider sig af og til mod bundlaget. Jeg kan ikke se
svampevækst som beskrevet i bøgerne på dem. Min forhandler siger at det helt
sikkert er svamp, når halefinnerne er sådan.
Erfaringer? behandling?
Har købt medicin : dessamor.
Er dog ret skeptisk med at medicinere hele akvariet.
Venlig hilsen Tine.

Fra : Henrik Schwarz

Dato : 05-09-01 19:38

Brug reserve akarium hvis muligt!
Det tyder på svamp, men man ved aldrig :(
Har selv prøvet at have svamp på en fisk. Jeg var nybegynder på dette
tidspunkt så jeg hældte denne hersens medicin i.Konklution: 1 uge senere var
alle mine fisk døde!
Ellers må du nok aflive dem hvis du har andre raske fisk i dit akvarium!

Fra : Henrik Schwarz

Dato : 10-09-01 20:00

Jeg er glad for alt gik godt og tak for svaret jeg prøver at "cutte" lidt
ned med kosten