Win 2000 og ME
Fra : Erwin Sørensen

Dato : 04-09-01 21:27

Hej gruppe
Jeg har forsøgt mig flere gange med kun tcp/ip installeret men har hver gang
måtte putte netbui ind for at det interne netværk fungerede.

Opsætning som følger:

1 Win 2000 og 2 Win ME maskiner forbundet via switch hvor tdcadsl også
hænger på.
Adsl kører med dynamiske ip-adresser. Og Me maskinerne er oprettet som
brugere på Win 2000 med admin-rettigheder.
Er der nogen måde hvorpå man kan nøjes med tcp/ip

Håber på et forståeligt svar
Hilsen Erwin

Fra : Jokke

Dato : 05-09-01 08:17

"Erwin Sørensen" <erwin@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> brugere på Win 2000 med admin-rettigheder.
> Er der nogen måde hvorpå man kan nøjes med tcp/ip

hvis du køre med win2k server skal du oprette "routing and remote access"
for at køre med tco/ip netværk på ip protokollen.
du evt. også oprette "dhcp", for hvis du ikke har "routing and remote
access" installeret og configureret, vil udefra kommende maskiner ikke have
adgang til din server, især ikke når det er i en blanding af win2k og
ME/98/95. dette skyldes at win2k er bygget til "kun" at virke sammen med
win2k serien.

Hilsen jokke og håber det hjalp dig

Fra : Erwin Sørensen

Dato : 05-09-01 08:44