Swing
Fra : Kim Petersen

Dato : 04-09-01 20:31

Hvor meget skal en klient downloade for at kunne køre f.eks. en
swing-applet? (har hørt at det skulle dreje sig om ca. 5MB!) :( :( :(

Fra : Bear

Dato : 04-09-01 23:06

Klienten skal downloade Java Plugin fra Sun. Det fylder 5 MB. Søg på
www.javasoft.com

Du får også brug for programmet HTML Converter til det Plugin du vil
benytte.

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 05-09-01 06:36

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Kim Petersen"
<win2000@worldonline.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Hvor meget skal en klient downloade for at kunne køre f.eks. en
>swing-applet? (har hørt at det skulle dreje sig om ca. 5MB!) :( :( :(

Det passer meget godt.
Det er dog kun én gang vedkommende skal downloade så meget.
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Esben Mose Hansen

Dato : 05-09-01 09:32

Kim Petersen wrote:
> Hvor meget skal en klient downloade for at kunne køre f.eks. en
> swing-applet? (har hørt at det skulle dreje sig om ca. 5MB!) :( :( :(

Størrelsen er god nok. Mange moderne browsere kommer dog med det
nødvendige plugin "fra fødslen".

mvh. Esben

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 05-09-01 09:48

On Wed, 05 Sep 2001 10:31:37 +0200, Esben Mose Hansen
<esben@SLETMIGoek.dk> wrote:

>Størrelsen er god nok. Mange moderne browsere kommer dog med det
>nødvendige plugin "fra fødslen".

Mjaeh, "Mange" er vist ret overvurderet... IE gør ihvertfald ikke
(ikke engang 1.1 VM'en kommer den med mere).

Java Web Start ser dog smart ud. Jeg tror hvis Sun markedsførte det
noget mere, kunne det virkelig gøre en forskel :)
--
Best Regards / Med Venlig Hilsen,
Guideix Martin Mouritzen Phone +45 43270524

Fra : Esben Mose Hansen

Dato : 05-09-01 09:56

Martin Mouritzen wrote:

> [...]
>
> Java Web Start ser dog smart ud. Jeg tror hvis Sun markedsførte det
> noget mere, kunne det virkelig gøre en forskel :)

Tjah. Det er da heller ikke fordi jeg ved det, men IE eller vel heller
ikke mange. Jeg kan dog ikke på stående fod komme i tanke om nogen
nogenlunde w3com "compliant" der ikke havde den mulgihed. Men jeg
bruger af gode grunde ikke IE, så den ved jeg ikke noget om.

mvh. Esben

Fra : Jacob Klinck Pederse~

Dato : 05-09-01 12:00

Kim Petersen skriver:

> Hvor meget skal en klient downloade for at kunne køre f.eks. en
> swing-applet? (har hørt at det skulle dreje sig om ca. 5MB!) :( :( :(

5 MB passer fint, men der findes også en international udgave på ca. 8
MB, men jeg er ikke helt klar over forskellen på de to. Hvis klienten har
installeret Java RE 1.3 eller højere (hvilket nok kun er
Java-programmører der har) er denne plugin ikke nødvendig.

Venlig hilsen
Jacob Pedersen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-09-01 18:18

Jacob Klinck Pedersen <jkp@mail.ikasths.dk> writes:

> Kim Petersen skriver:

> 5 MB passer fint, men der findes også en international udgave på ca. 8
> MB, men jeg er ikke helt klar over forskellen på de to. Hvis klienten har

Formentlig understøttelse af fuldt Unicodetegnsæt i fontene. Det
fylder en bondegård med de orientalske tegn.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear