Kawa 5
Fra : Steffan Søndermark

Dato : 04-09-01 20:17

Hej Gruppe,

Jeg har et problem med Kawa som jeg håber nogen kan hjælpe med. Når jeg
vælger at køre en Java-test applikation får jeg _altid_ nedenstående fejl
meddelelse, jeg kan ikke gennemskue hvad jeg gør galt - kan I?

C:\jdk1.3\bin\java.exe
Working Directory - C:\jdk1.3\demo\applets\ImageMap\
Class Path -
..;e:\KawaEnt5.0\kawaclasses.zip;c:\jdk1.3\lib\tools.jar;c:\jdk1.3\jre\lib\rt
..jar;c:\jdk1.3\jre\lib\i18n.jar
Usage: java [-options] class [args...]
(to execute a class)
or java -jar [-options] jarfile [args...]
(to execute a jar file)

where options include:
-cp -classpath <directories and zip/jar files separated by ;>
set search path for application classes and resources
-D<name>=<value>
set a system property
-verbose[:class|gc|jni]
enable verbose output
-version print product version and exit
-showversion print product version and continue
-? -help print this help message
-X print help on non-standard options
Process Exit...

Med venlig hilsen / Best regards
Steffan Søndermark

Fra : Unseen

Dato : 01-12-01 16:24

Hej

Denne fejl forekommer fordi din Java-fil ikke har en "main" metode.
Når Kawa, og andre arbejdsmiljøer for den sags skyld, prøver at køre
et program starter de altid med "main" metoden i et program. Hvis
denne metode undlades så ved de ikke hvor de skal starte med at køre
programmet.

Et ultra simpelt eksempel på en java fil med en main metode er:

class MainTest
{
   public void hej()
   {
      System.out.println("Hej alle");
   }

   // Main metode. Det er denne som bruges til at køre
   // applikationer
   public static void main(String[] args)
   {
      // Opretter objekt af MainTest
      MainTest mt = new MainTest();

      // Intitiere hej metoden
      mt.hej();
   }
}

Jeg håber at det hjælper, og beklager hvis dette er for simpelt.

Unseen

Fra : Unseen

Dato : 01-12-01 16:24

begin 644 maintest.java