reboot af anden maskine via kommando på Do~
Fra : Peter

Dato : 04-09-01 20:16

Hej Gruppe.
Jeg har en maskine på et lokalt netværk som jeg fysisk ikke kan komme til.
Kan jeg få den til at reboote med en kommando på samme måde som jeg kan
pinge den i en dos-prompt ?
Den står tændt og jeg kan pinge den.
På forhånd tak
Peter Møldrup

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 04-09-01 20:41

Hej Nej det har jeg aldrig hørt om. Det kan lade sig gøre med PC-anywhere, og
lignende software..

Elmer

Fra : Peter

Dato : 04-09-01 21:03

Hej.
Det er netop en maskine der står og kører en Pc-anywhere jeg skal have til
at boote da jeg ikke kan få kontakt med den.
Den er placeret bag en router men jeg har adgang til en anden pc'er inde bag
routeren som jeg kan køre en kommandoprompt på. Dermed kan jeg nå maskinen
inde bag routeren og altså på lokalnetværket.
Jeg mente bare at jeg havde læst engang at man havde en kommando hvor man
kunne fremprovokere en reboot af en anden maskine.
Hilsen
Peter

Fra : Henrik Thomsen

Dato : 04-09-01 21:32

>Jeg mente bare at jeg havde læst engang at man havde en kommando hvor man
>kunne fremprovokere en reboot af en anden maskine.

c:\windows\rundll.exe user.exe,exitwindowsexec

Henrik

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-09-01 21:16

"Peter" <peter-m@adslhome.dk> writes:

> Jeg har en maskine på et lokalt netværk som jeg fysisk ikke kan komme til.
> Kan jeg få den til at reboote med en kommando på samme måde som jeg kan
> pinge den i en dos-prompt ?

Under antagelse af at den kører Linux (eller sikker også andre
unices), så kan du prøve at køre telnet/rlogin/ssh eller tilsvarende
op mod den og så som root give den en 'shutdown -r now'.

Kører den Windows aner jeg ikke hvordan man gør.

--
Jacob - www.bunk.cc
Nature always sides with the hidden flaw.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 05-09-01 08:36

Peter wrote:

> [...]
> Kan jeg få den til at reboote med en kommando på samme måde som jeg kan

Jeg har en lille fil, reboot.com, i roden på mit C-drev, med denne
"tekst"-streng: êðððð
Hvis du kopierer dén, kan du med en teksteditor lave en tilsvarende
*.com-fil, og lægge den på maskinen.
Så skal du bare skrive reboot, eller hvad du nu vælger at kalde den.

Måske kan du bare kopiere strengen til din dos-prompt, og sende den?

Den virker dog tilsyneladende kun når den pågældende maskine kører ren
dos.

Kan det bruges?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Allan

Dato : 05-09-01 12:26

Der findes en SHUTDOWN utility i Windows NT ressource kittet, som kan gøre
det du beskriver på NT eller Windows 2000 maskiner.

..Jeg ved ikke om det vil virke på Win95,98,ME.

/Allan