Skærme
Fijala 3554
Hvilken gittermaske skærm
Fra : Ukendt

Dato : 04-09-01 17:55

Hej,

Jeg er på udkig efter en 19" skærm til ca. 4000 kr. og det SKAL være
en gittermaske skærm. (Det har jeg bedst erfaring med og de vandrette
streger generer mig ikke)
Er der nogen forslag ?

Samsung SyncMaster 900NF (3800 kr.) er en diamondtron skærm, der har
fået gode tests. Er der nogen der har gode eller dårlige erfaringer
med denne skærm ?

/Dennis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-09-01 20:20

<Dennis> wrote in message news:721aptka56f76sn6te7hotts41ihprtk3u@4ax.com...
> Hej,
>
> Jeg er på udkig efter en 19" skærm til ca. 4000 kr. og det SKAL være
> en gittermaske skærm. (Det har jeg bedst erfaring med og de vandrette
> streger generer mig ikke)

Skærme med vandrette streger, er Trinitron-skærme...

> Er der nogen forslag ?

Hvad med LG´s Flattron? Det skulle være en perfekt af de 2 skærmtyper, Maske
og Trinitron.

Fra : Troels Christrup Pet~

Dato : 04-09-01 21:13

Øh, det var det manden sagde......

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-01 21:36

On Tue, 4 Sep 2001 21:20:20 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Skærme med vandrette streger, er Trinitron-skærme...

Alle skærme med gittermaske teknologi har vel vandrette streger, om
det er trinitron eller diamondtron, eller er der noget jeg har
misforstået.

>Hvad med LG´s Flattron? Det skulle være en perfekt af de 2 skærmtyper, Maske
>og Trinitron.

Har du set en test og har du evt. links ?

/Dennis

Fra : Jes Conradsen

Dato : 05-09-01 00:17

Hej Bjarke

4000 kroners trinitronskærm. Det lyder i mine ører som 19". Jeg vil gerne
foreslå Samsung 900NF, som jeg selv lige har købt (har et meget skarpt
billede og har Mitsubishi/NEC´s Diamondtronbilledrør som er meget
respekteret). Jeg er meget tilfreds med skærmen som kører 1600*1200 v/85Hz
og 1280*1024 v/100Hz. Samsung 900 NF kan fås til ca. 4000,- på edbpriser,
lidt billigere hvis man kan hente den i København. Hvis du kan strække
budgettet til ca. 4800,- Kommer der flere konkurrenter på banen:
Philips 109P
(Visuelt fladt billedrør og shortneck)
Viewsonic 95PF
(Er begyndt at få fine anmeldelser her i gruppen )
LG 915 FT+
(Flot billedet og uden de to horizontale damperwires. Lækkert designede
justeringsmuligheder. På alle måder en flot skærm)

Du kan se en anmeldese af Samsung 900NF her:
http://www.cadalyst.com/reviews/hardware/0601monitor/

Samsung 900NF Diamondtronbilledrør i en skærm til ca. 4000,- er value for
money. Mitsubishi´s egen 19"model med samme billedrør (pro 920) koster
ca.5800,-
Samsung har også en 3 års onsitegaranti, som er værd at tage med i
betragtningerne.

Jeg har selv lige købt en Samsung 900 NF