lukkelse af port 139
Fra : Anders Houmark

Dato : 04-09-01 16:48

Hvordan kan det lade sig gøre? ( i kan godt droppe at kigge på min computer,
der ligger alligevel intet ud over en standard windows98 installation.. )

Jeg har spurgt i de interne worldonline grupper, men de kunne kun komme op
med de "råd" som der står på den der paikin.dk side, og de hjælper sgu ikke
noget overhovedet. min cisco 677 router firmware version hedder 2.3.0.035 .
Det er ikke særlig fedt at have port 139 ( netbios ) åben, og jeg vil gerne
have den lukket. Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan !%!" jeg gør?
Ved telnet låser routeren bare, og det der blå seriel kabel ting som man
skal bruge via hyperterminal virker ikke, jeg ved ikke hvordan jeg skal
tilslutte dertil osv.. Er her nogle som kan hjælpe mig?

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Simon Skals

Dato : 04-09-01 16:47

It seems Anders Houmark wrote:
>Hvordan kan det lade sig gøre? ( i kan godt droppe at kigge på min computer,
>der ligger alligevel intet ud over en standard windows98 installation.. )

Det har intet med xDSL at gøre. Spørg i en Windows-gruppe eller i
dk.edb.sikkerhed.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-09-01 17:14

Simon Skals skrev i meddelelsen ...

>Det har intet med xDSL at gøre. Spørg i en Windows-gruppe eller i
>dk.edb.sikkerhed.

OK kloge hr. Skals.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 04-09-01 17:15

On Tue, 4 Sep 2001 17:48:05 +0200, "Anders Houmark"
<alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>noget overhovedet. min cisco 677 router firmware version hedder 2.3.0.035 .

Jeg angiver meget tydeligt to forskellige kommandoer: En til 2.2.0 og
en til 2.3.x. Til sidstnævnte er kommandoerne følgende:

SET FILTER 0 ON DENY INCOMING ALL 0.0.0.0 0.0.0.0 0.0.0.0 0.0.0.0
PROTOCOL TCP SRCPORT 1-65535 DESTPORT 137-139

SET FILTER 1 ON DENY INCOMING ALL 0.0.0.0 0.0.0.0 0.0.0.0 0.0.0.0
PROTOCOL UDP SRCPORT 1-65535 DESTPORT 137-139

Du skal dog huske først at læse http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml#41

Hvis det stadig ikke virker, så fortæl gerne hvad problemet er.

--
Jakob Paikin

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-09-01 17:58

Jakob Paikin skrev i meddelelsen ...

>Du skal dog huske først at læse http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml#41
>
>Hvis det stadig ikke virker, så fortæl gerne hvad problemet er.

OK mange tak.. Det jeg ikke kan finde ud af, er hvordan man bruget
hyperterminal til at forbinde sig til routeren ( har fundet ud af det blå
kabel skal i com port bagpå computeren + det skal i den "blå" port på
routeren.. Kan dog ikke få hyperterminal programmet til at virke, jeg
bruger det som fuldte med fra windows95, men kan ikke finde ud af at
forbinde mig, den skriver at jeg skal installere et modem? )

Og til hr Skals vil jeg bare sige, at jeg vil mene at konfigurering af
router høre til her / tror ikke der er nogen i de andre grupper som kan give
særlig meget hjælp.

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 04-09-01 18:05

Hej Anders

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> skrev i en meddelelse news:yI7l7.1375$9V5.95818@news000.worldonline.dk...
> routeren.. Kan dog ikke få hyperterminal programmet til at virke, jeg
> bruger det som fuldte med fra windows95, men kan ikke finde ud af at
> forbinde mig, den skriver at jeg skal installere et modem? )

Bed den om at benytte en COM port.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Simon Skals

Dato : 04-09-01 18:06

> [...]
>router høre til her / tror ikke der er nogen i de andre grupper som kan give

Hvad du mener og tror er ikke så aktuelt i denne sammenhæng.

Spørgsmål om sikkerhed (og det antager jeg er essensen, når du
gerne vil lukke for en service, der let kan misbruges) hører til i
dk.edb.sikkerhed. Vil du lukke for servicen i dit O/S, kan du
bruge en Windows-gruppe, og hvis du vil spærre porten i routeren,
skal du bruge din ISP's interne grupper eller dk.edb.netvaerk.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jakob Paikin

Dato : 04-09-01 19:41

On Tue, 4 Sep 2001 18:58:26 +0200, "Anders Houmark"
> [...]

>bruger det som fuldte med fra windows95, men kan ikke finde ud af at
>forbinde mig, den skriver at jeg skal installere et modem? )

Svar "nej" til at installere et modem. I "tilslut via"-feltet vælger
du så "Direkte til COMx" (svarende til den port på PC'en du har
valgt).

Husk også at sætte hastigheden til 38400, 1 stopbit, ingen paritet, 8
databits og - vigtigst af alt næsten - INGEN flowcontrol.

>Og til hr Skals vil jeg bare sige, at jeg vil mene at konfigurering af
>router høre til her / tror ikke der er nogen i de andre grupper som kan give
>særlig meget hjælp.

For min skyld kan vi godt flytte til worldonline.adsl.snak...

--
Jakob Paikin

Fra : Paw P Larsen

Dato : 04-09-01 20:17

Jakob Paikin wrote:

> Husk også at sætte hastigheden til 38400, 1 stopbit, ingen paritet, 8
> databits og - vigtigst af alt næsten - INGEN flowcontrol.

Sæt hastigheden til 9600, ikke 38400. Det giver en
større sandsynlighed for at det virker. Jeg fik det
aldrig til at virke med 38400 på de to Cisco 677 jeg
har haft.

--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | http://plawer.dk/
Scribbles about security on Cisco 677 at

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-09-01 14:54

Paw P Larsen skrev i meddelelsen ...

>Sæt hastigheden til 9600, ikke 38400. Det giver en
>større sandsynlighed for at det virker. Jeg fik det
>aldrig til at virke med 38400 på de to Cisco 677 jeg
>har haft.

Tak til alle sammen for hjælpen. Og en lille undskyldning til Hr. Skals (
jeg var inde og læse fundsats for gruppen.. )

Jeg fik det til at virke, grc.com fortæller ihvertfald at port 139 er
"stealt" nu

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : RaYmAn

Dato : 04-09-01 20:35

> Det er ikke særlig fedt at have port 139 ( netbios ) åben, og jeg vil
gerne
> have den lukket. Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan !%!" jeg gør
Nu er det nok bare mig...men umiddelbart vil jeg da sige det intet betyder
medmindre port 139 direkte er NAT'et ind til din ip...?
Umiddelbart betyder det intet at den er åben hvis folk ikke kan få fat i din
maskine vha. den..
Jeg kan da godt prøve at tilslutte til den (og evt. køre et portscan...det
er vel lovligt nok hvis du siger jeg må vil jeg tro :P)
Men anyways...Man kan sku ikke rigtigt bruge port 139 til noget som helst
disse dage hvis bare du lader være med at dele noget fuldt og alt andet
smider du kodeord på...
Nå, men det var bare lige mine holdninger og tanker :)
Mvh Jens Andersen aka RaYmAn