Ny mobil fra Ericsson
Fra : Brian Dixen (Mobil)

Dato : 04-09-01 14:11

Ericsson præsenterer i dag en ny telefon på mobiltelefon-markedet. T65 er en
GPRS-telefon med adgang til det Mobile Internet. Samtidig er det den første
Ericsson-mobil med indbygget antenne.

Læs meget mere og se billeder af den nye telefon på:
http://www.dk.mobil.nu/news/news.asp?ID=3326

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-09-01 16:37

"Brian Dixen (Mobil)" <Brian@mobil.nu> wrote:

> [...]
>Ericsson-mobil med indbygget antenne.
>
>Læs meget mere og se billeder af den nye telefon på:

Præsentation af T65 på http://www.ericsson.com/t65

Ericssons pressemeddelse er på
http://www.ericsson.com/press/20010904-0932.html

Større billeder end på Mobils side på:
http://www.ericsson.com/press/phli_pcoph.shtml#

Peter

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 04-09-01 18:51

Meget fedt men hvad bliver prisen sådan cirkus?
Tænker på at bytte min 8210 ud med noget nyt har altid haft nokia og synes
ericsson kunne være fedt....

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 04-09-01 21:51

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster@mailme.dk> wrote in message

> Meget fedt men hvad bliver prisen sådan cirkus?

Ericsson skriver på deres side at målgruppen er de yngre mobilbrugere (>25),
deraf kunne jeg forestille mig, at den ikke kan blive alt for dyr. Men jeg
ved det virkelig ikke.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-09-01 22:09

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster@mailme.dk> wrote:

>Meget fedt men hvad bliver prisen sådan cirkus?
>Tænker på at bytte min 8210 ud med noget nyt har altid haft nokia og synes
>ericsson kunne være fedt....

Den svenske Mobil site siger SEK 2000-2500 eller lidt dyrere end 3330. Hvis
det holder, tror jeg den bliver et hit. Personligt ville jeg mangle IR (eller
Bluetooth), så jeg venter nok til T68 kommer. Men Nokia eller Siemens kan jo
komme med noget nyt inden da, jeg har ikke hastværk. Min 8210 (fra januar
2000) virker jo fint - eneste fejl er, at den ikke er "nyt legetøj!"

Peter

Fra : Fischer

Dato : 05-09-01 05:38

> [...]
> hastværk. Min 8210 (fra januar 2000) virker jo fint - eneste fejl er, at

Ups! Der ramte du vist hovedet på sømmet .... !

Hvor mange af os der sidder og savler over de nye telefoner har reelt behov
for nogle af de nye funktioner?
Selv en 4 år gammel "mursten" kan jo det basale: Foretage / modtage opkald
og sende / modtage SMS.
Men vi poster 1000-vis af kr. i at have det nye og smarte legetøj. Er vi
bare teknokrat-junkier som faktisk er lidt til grin?

*Fischer

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 05-09-01 07:46

> [...]
> Men vi poster 1000-vis af kr. i at have det nye og smarte legetøj. Er vi
> bare teknokrat-junkier som faktisk er lidt til grin?

Måske lidt....
Jeg tænkte mere på at forandring fryder (næsten altid) :-
Har haft 5110, 3210 (ca 6 forsk.), 6210, 8210 og kunne egentligt godt tænke
mig noget andet end nokia men ericsson har ikke haft T9 i de telefoner jeg
har kigget på og det har været lidt irreterende når man er vant til det og
nu der står "Predictive text input" i anmeldelsen af T65 på deres officielle
side og jeg også synes den er meget lækker at se på i cosmic farven
overvejer det....
Men du har ret de kan jo stadig det basale om de koster 200 kr eller 5000
kr......

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Deaster

Dato : 05-09-01 09:41

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men vi poster 1000-vis af kr. i at have det nye og smarte legetøj. Er vi
> bare teknokrat-junkier som faktisk er lidt til grin?

Jep, men det er sgu da også sjovt at få noget dyrt og sjovt legetøj.
Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 05-09-01 17:51

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Men vi poster 1000-vis af kr. i at have det nye og smarte legetøj. Er vi
>bare teknokrat-junkier som faktisk er lidt til grin?

Forskellen på drenge og mænd er prisen på deres legetøj!

Personligt ville jeg gerne have en telefon med en god kalender. Den bedste,
jeg har set til nu, er Siemens S45. Men den kan ikke synkronisere med Lotus
Notes, så den kan jeg ikke bruge

R520 er næsten lige så god. Men den antenne vil hænge fast i alting. Det fik
jeg nok af med min 6150. Så jeg klarer mig lidt endnu med kombinationen Palm
og 8210.

Peter

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 08-09-01 21:02

On Wed, 5 Sep 2001 06:37:45 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

>Hvor mange af os der sidder og savler over de nye telefoner har reelt behov
>for nogle af de nye funktioner?
Ingen stort set.
>Selv en 4 år gammel "mursten" kan jo det basale: Foretage / modtage opkald
>og sende / modtage SMS.
Ja bortset fra nogen af dem som kun kan sende eller kun modtage SMS
(det finde faktisk og er helt til grin)
>Men vi poster 1000-vis af kr. i at have det nye og smarte legetøj. Er vi
>bare teknokrat-junkier som faktisk er lidt til grin?
Meget teknokrat-junkiet men ikke spor til grin

Anders

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 07-09-01 00:07

"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(eller
> Bluetooth), så jeg venter nok til T68 kommer.

Hej

Bliver T68 så deres topmodel (afløser for T39M. eller ?)
(jeg fatter ikke deres nummersystem!)

Mvh
brian

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-09-01 06:38

"Brian Kristiansen" <briank@superbruger.xx(dk)> wrote:

[snip]
>Bliver T68 så deres topmodel (afløser for T39M. eller ?)
>(jeg fatter ikke deres nummersystem!)

Det er ikke så svært. Ericsson har tre serier

Annnnx, Rnnnx og Tnnx.
A-serien er billige telefoner. R-serien er "professionelle" telefoner og
T-serien er de små. Indtil nu har alle Txx været med klap (med mindre den var
faldet af . T60, T65 og T68 er de første uden - og de har også alle
indbygget antenne.

Bogstavet efter nummeret angiver hvilket system de bruges til. Ofte (i daglig
tale) udelades bogstavet. I Danmark bruger man:

e   Enhanced = forbedret udgave af en tidligere model fx T20e
s   GSM 900/1800
m   GSM 900/1800/1900

I andre lande kan du finde

c   CDMA
d   D-AMPS (kaldes også TDMA)
z   GSM 1900

Endelig kan man i Asien finde telefoner med to bogstaver efter nummeret fx.
R520mc. Der betyder c'et, at den har support for kinesisk.

Peter

P.S. T60 findes kun som T60c og T60d.

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 04-09-01 21:56

"Brian Dixen (Mobil)" <Brian@mobil.nu> wrote in message

> [...]
en
> GPRS-telefon med adgang til det Mobile Internet. Samtidig er det den

Møg smart telefon! Men der mangler en vibrator. Når nu ericsson skriver at
målgruppen er folk under 25, kunne jeg godt forestille mig at den vil blive
en konkurrent til Nokia 3310. Men så forstår jeg bare ikke, at der ikke er
en vibrator i den.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 08-09-01 21:06

On Tue, 4 Sep 2001 22:56:11 +0200, "Mark Andreas Christensen"
<Machs-nospam-@email.dk> wrote:

> [...]
>en konkurrent til Nokia 3310. Men så forstår jeg bare ikke, at der ikke er
Teenager bruger ikke vibrator!!
Så kan alle andre jo ikke høre at de har mobil og den sidste nye
ringetone

mvh
Anders

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 09-09-01 18:14

> Teenager bruger ikke vibrator!!
> Så kan alle andre jo ikke høre at de har mobil og den sidste nye
> ringetone

Nå så er det mig der har misforstået noget har haft tre 3210 med vib., en
8210, en 6210 og er godt og grundigt træt af at miste opkald pga. af meget
støj i baggrunden (det sker jo at man vælger den forkerte profil.....) Men
jeg kommer nk til at savne Vibratoreni T65 (er 99% sikker på at købe den)
men skal lige se prisen med abonnement.........

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 09-09-01 21:35

On Sun, 9 Sep 2001 19:14:23 +0200, "Hans-Jacob Møgelmose"
<zster@mailme.dk> wrote:

> [...]
>jeg kommer nk til at savne Vibratoreni T65 (er 99% sikker på at købe den)
>men skal lige se prisen med abonnement.........
Det var en joke

Der var en anden der skrev at der er vibrator iden så det eneste
problem der tilbage er prisen.

mvh
Anders

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 10-09-01 06:26

> Det var en joke
I Know det var bare for at sætte det på spidsen :)

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 07-09-01 00:03

"Brian Dixen (Mobil)" <Brian@mobil.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
første
> Ericsson-mobil med indbygget antenne.
>
> Læs meget mere og se billeder af den nye telefon på:

hvad er bedst T39M eller T65 ? (hvilken er deres topmodel ?)

Og hvad skal jeg vælge istedet for min T28 som lige er gået i stykker idag

En T39M, T65 eller en Nokia 8890 ?

Mvh

brian

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-09-01 06:23

> [...]

>første

>Hej
>
>hvad er bedst T39M eller T65 ? (hvilken er deres topmodel ?)

T39m kan mere end T65. R520m kan lidt mere end T39m, så det må være
topmodellen. Når T68 kommer overtager den pladsen.

>Og hvad skal jeg vælge istedet for min T28 som lige er gået i stykker idag

Surt show.

>En T39M, T65 eller en Nokia 8890 ?

Hvis du var tilfreds med de funktioner, som din T28s havde, så er T65 nok den
rigtige. Jeg tror dog ikke den har vibrator som T28s, men er ikke sikker.
Ellers har den hele - og mere til. T39m har næsten samme form og størrelse som
T28s.

8890 er en dual-band 900/1900. GSM 1900 bruges kun i nordamerika og nogle få
lande i sydamerika. Hvis du ikke skal rejse dertil vil 8850 være bedre. Og
skal du, så vælg T39m i stedet - den er triple-band (900/1800/1900).

Hvis du skal bruge en telefon nu, så må du droppe T65. Den er først i
butikkerne i løbet af oktober.

Peter

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 07-09-01 09:55

> T39m kan mere end T65. R520m kan lidt mere end T39m, så det må være
> topmodellen. Når T68 kommer overtager den pladsen.

Ok, er der nogen dato på den T68 (m), og er der nogen der ved om det bliver
en af de telefoner hvor der er en masse FEDE forbedringer ?

> Hvis du skal bruge en telefon nu, så må du droppe T65. Den er først i
> butikkerne i løbet af oktober.

Eller snuppe en T39M ?

Og mange tak for det _meget_ flotte svar

Mvh

brian

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-09-01 22:30

Hej

"Brian Kristiansen" <briank@superbruger.xx(dk)> wrote:

>Ok, er der nogen dato på den T68 (m), og er der nogen der ved om det bliver
>en af de telefoner hvor der er en masse FEDE forbedringer ?

Det Svenske blad "Mobil" www.mobil.nu oplyser idag at T68m kommer på
gaden medio Oktober i Sverige, så mon ikke det bliver nogenlunde
samtidigt her.

Kig evt. på www.ericsson.com

--
M.v.h. Ole®

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 07-09-01 23:02

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse

> Det Svenske blad "Mobil" www.mobil.nu oplyser idag at T68m kommer på
> gaden medio Oktober i Sverige, så mon ikke det bliver nogenlunde
> samtidigt her.
>
> Kig evt. på www.ericsson.com

Hej

Takker....

fandt lige lidt MEGET spændende info:
http://www.ericsson.com/t68/#

http://www.ericsson.com/press/20010321-0038.html

http://www.ericsson.com/t68/

http://itavisen.no/art/1297069.html (manualen til T68m !!!!) (WOW, hva)

http://itavisen.no/art/1296209.html (amtørvideo af T68 Funktioner, sådan en
T68 skal jeg have !!)

http://itavisen.no/art/1296173.html

<http://gullfoss2.fcc.gov/prod/oet/forms/blobs/retrieve.cgi?attachment_id=15
4419&native_or_pdf=pdf<

http://itavisen.no/art/1296195.html (alle de nye mobiloser fra Cebit messen)

http://www.itavisen.no/art/1296170.html (hvad med en telefon til håndleddet
?)

mvh
brian

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 07-09-01 23:09
Fra : Brian Kristiansen

Dato : 07-09-01 23:10

WOW (Ericsson T68)

Battery performance
Stand-by Talk time
Standard battery up to 300 h up to 11 h
High Capacity Battery up to 29 days up to 25 h

Fra : Dr. Ralph

Dato : 08-09-01 02:40

Du går helt amok..............!!!!!!!!!!

Det gjorde jeg også, da jeg opdagede den (godt nok for snart 2 måneder
siden) - men jeg er stadig utilfreds med 2 ting:

1. hvorfor gør ericsson ikke noget ved bagsiden af telefonen ?

Designet forfra burde fortsætte hele vejen rundt om telefonen - og
ikke stoppe ved halvvejen.

2. Indtil nu har jeg kun set T68 i 2 farver - en kedelig plastik grå
og den mere sprælske orange. Umiddelbart ville jeg nok vælge den
orange - men er den nu også orange elelr nærmere guldfarvet?

Hvis den er skrigende orange, så vil det ærgre mig, at ericsson ikke
laver en version i sølvgrå eller lyseblå.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 08-09-01 10:59

Dr. Ralph <dr.ralph@spam.mail.com> wrote:

[snip]
> [...]
>
>Hvis den er skrigende orange, så vil det ærgre mig, at ericsson ikke
>laver en version i sølvgrå eller lyseblå.

På CeBIT havde de den i sølvgrå (som R520), mørkeblå og bronze. Det er nok den
du kalder orange - med mindre du talte om operatør

Peter

Fra : Dr. Ralph

Dato : 08-09-01 14:05

>På CeBIT havde de den i sølvgrå (som R520), mørkeblå og bronze. Det er nok den
>du kalder orange - med mindre du talte om operatør
>
>Peter

OK billeder snyder som bare pokker på web.

Den T39 jeg ejer i dag er hvid-beige med sølv - men på billeder ser
den nærmest lyserød ud - derfor afholdt jeg mig fra den version af T39
indtil jeg så den i virkeligheden.

Efter at hav set alle 3 versioner af T39 i virkelighdeen - må jeg
sige, at den hvide klart er flottest (IMHO) - men på webbet var den
klam.

Det vil være lækkert hvis det viser sig, at T68 i virkeligheden er
bronzefarvet og ikke det mindste orange - så bliver det klart mit
valg.

Det stykke omkring displayet er vel guldfarvet - eller snyder
billederne også hér ?

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 08-09-01 15:59

> [...]
>
>Det vil være lækkert hvis det viser sig, at T68 i virkeligheden er
>bronzefarvet og ikke det mindste orange - så bliver det klart mit

Det er samme farve som den to-farvede R520. Efter min mening er den ikke
særlig køn. Men den ser bedre ud i virkeligheden end på billederne.

>Det stykke omkring displayet er vel guldfarvet - eller snyder
>billederne også hér ?

Den blev vist (af Brian Dixen) i morgen tv fredag sammen med Alcatel One Tuch
511, Ericsson T65, Nokia 8310, Seimens ME45 og S45. Der så rammen ganske
rigtigt guldfarvet ud.

Peter

Fra : Jacob

Dato : 07-09-01 10:14

>8890 er en dual-band 900/1900. GSM 1900 bruges kun i nordamerika og nogle

>lande i sydamerika. Hvis du ikke skal rejse dertil vil 8850 være bedre. Og
>skal du, så vælg T39m i stedet - den er triple-band (900/1800/1900).

Triple band er vel kun nødvendig hvis man rejser til - Nordamerika ! Peter,
du har lige kommet med argumentet MOD at købe telefoner, der dækker 1900 MHz
båndet ! Det er at skyde lidt over målet hvis man ikke har brug for det. Jeg
vil anbefale netop 8850'eren hvis man er til små frække telefoner.

Jeg vil aldrig købe en Ericsson (sådan er vi jo så forskellige) ! For det
første fik Ericsson en kæmpe lussing sidste år hvor de tabte 31 EURO pr.
telefon (De producerede over 43 millioner enheder sidste år !) og de meldte
så ud at de ikke selv ville stå for produktionen af deres mobiltelefoner.

I foråret besøgte jeg et service center hvor de fortalte at de reparerede
50000 T28s'ere om måneden !!! Det er rimeligt skidt !!! Dårlig kvalitet !!!
Samtidig har jeg hørt at Ericsson sidste år smed mellem 25 og 50% af det de
producerede i skralderen !!! Hvor marginalt er så det der virker ?! En af
mine venner havde hans Ericsson liggende på passagersædet i bilen. Den lå
bare og gik i stykker uden han rørte den ! Den var 3 dage gammel !!!

Det eneste problem, der kan være rent betjeningsmæssigt med 8850'eren er at
den kan være lidt svær hvis man har store fingre. Knapperne er lidt svære at
komme til. Ellers ingen problemer ! Jeg har selv en og har været hamrende
glad for den og har ingen problemer haft overhovedet !

KØB DEN !

Jacob

Fra : Henrik

Dato : 07-09-01 21:11

T65 har vibrator.
Mvh Henrik

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 11-09-01 16:54

On Fri, 7 Sep 2001 22:11:26 +0200, "Henrik" <en@tanke.dk> wrote in
<KM9m7.3524$9V5.223488@news000.worldonline.dk>

>T65 har vibrator.

Nå, hvorfor kan man så ikke se det ud fra deres hjemmeside?

Forresten skriv svaret under det du svarer på, og sker det væk, som du
ikke direkte svarer på.

Med venlig hilsen
Esben

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 08-09-01 21:07

On Fri, 7 Sep 2001 01:03:13 +0200, "Brian Kristiansen"
<briank@superbruger.xx(dk)> wrote:

>hvad er bedst T39M eller T65 ? (hvilken er deres topmodel ?)
T39 har det hele og kan fåes nu.

>Og hvad skal jeg vælge istedet for min T28 som lige er gået i stykker idag
Træls er det klappen der er faldet af?
>En T39M, T65 eller en Nokia 8890 ?
Jeg ville vælge T39

Anders