Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd søges
Fra : Per Møller

Dato : 03-09-01 23:25

Hej NG

Jeg står for en udskiftning af kamera. Jeg er brændt varm på digitale
kameraer, men står total grøn og uvidende.

Jeg har surfet lidt på nettet og finder følgende kamera passer bedst til
mine behov og pengepung.

Canon PowerShot A20
2,1 Megapixel
3 x optisk + 2½ x digital zoom
8 Mb CompactFlash
Almindelige AA-batterier

Pris omkring 3800 kr. flere steder på nettet.

Mit behov er alm. fotografering, hvor jeg ønsker at have de fleste billeder
på papir. Det er hovedsagelig familiebilleder, der tages. Jeg har ikke
speciel behov for formatter over 10 x 15 cm.

Hvad bør jeg tager højde for ved et digital kamera?
Er der tilbehør, jeg bør købe med?
Hvad med software? (Kender intet til fotoprogrammer, men ønsker det så let
som mulig. Jeg tror ikke, jeg kommer til at udnytte specialeffekter meget)

Min printer er en HP OfficeJet G55 (PhotoRet III), så rimelig udprintning er
vel mulig.

Hvilke erfaringer har NG med at aflevere Flash-card hos fotohandlerne til
alm. fotofremstilling?
Hvad er prisen på sådanne opgaver?

Håber på NG ser velvillig på disse banale spørgsmål.

Med venlig hilsen
Per Møller

Fra : emj

Dato : 04-09-01 00:04

Per Møller skrev i <DmTk7.784$Ee.3290849291@news.euroconnect.net>:

>Mit behov er alm. fotografering, hvor jeg ønsker at have de fleste billeder
>på papir.

Hvad i alverden vil du så med et digitalt camera

Hilsen emj

Fra : Per Møller

Dato : 04-09-01 20:15

Der er flere muligheder med et digital kamera end et traditionelt, så som
redigering af billeder inden print etc.

Et digital kamera tegner fremtiden.

Mvh. Per

Fra : KASO

Dato : 04-09-01 12:41

> [...]
let
> som mulig. Jeg tror ikke, jeg kommer til at udnytte specialeffekter

Opladelige batterier og en oplader - digitalkameraer er ret "forslugne"!
Billigste opladelige (kvalitets-) batterier jeg har set er hos:
www.billigebatterier.dk
Højeste kapacitet hos
http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=1456107&n=343679346&pn=343683300

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Koch

Dato : 04-09-01 21:43

On Tue, 04 Sep 2001 11:41:00 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>
>Opladelige batterier og en oplader - digitalkameraer er ret "forslugne"!
>Billigste opladelige (kvalitets-) batterier jeg har set er hos:

Hvis du køber det rigtige kamera ville jeg ikke tænke ret meget på
batterier.
Jeg har et Canon G1 og der er absolut ingen problemer i den retning.
Jeg tror det rækker til de fleste når jeg siger at det kan tage over
200 pics MED lcd-skærmen tændt på 1 opladning.
Rigeligt til mig i hvert fald, der ikke har været i nærheden af at
løbe tør endnu

Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk