Sessions og tilbage knap i browser.
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 03-09-01 22:44

Hejsa.

Når jeg bruger sessions på en lukket medlemsside og trykker på
tilbage-knappen så kommer den med: Warning: Page has Expired og tryk
på 'refresh' - når man så gør det får man at vide det kan man ikke
uden at trykke forsøg igen.

Er der nogen måder det kan omgåes på eller er jeg nød til at lave link
til al navigering på siderne ?

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 04-09-01 00:22

In article <s3u7ptkpeugv94d01kfm75600igrp9q14f@4ax.com>, Jesper L Hansen wrote:

> [...]
> tilbage-knappen så kommer den med: Warning: Page has Expired og tryk
> på 'refresh' - når man så gør det får man at vide det kan man ikke

Sker det også for sider der ikke er POST'et data til?

mvh Thomas

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 04-09-01 07:31

On 03 Sep 2001 23:22:00 GMT, "Thomas L. Kjeldsen"
<tlk@tigerdyr.wheel.dk> wrote:

>Sker det også for sider der ikke er POST'et data til?

Det sker på alle de sider der starter og slutter med flg:

<?php
session_start();

if (session_is_registered("valid_user"))
{

bla bla en hel masse ting her

}

else {
echo "<p>Denne side er kun for medlemmer</p>";
echo "<P><A HREF ='reur.htm'>Retur</A>";
}
?>

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-09-01 20:35

"Jesper L Hansen" <lismoes@mail.dk> wrote in message
> Det sker på alle de sider der starter og slutter med flg:

Kan du ikke lave et mini-script, som indeholder det (og kun det) kode der
skal til, for at vise problematikken?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 05-09-01 01:25

In article <93t8pt8a3693fd8j5ci7ofthjdb6ekiu0l@4ax.com>, Jesper L Hansen wrote:
> Det sker på alle de sider der starter og slutter med flg:
>
><?php
> session_start();

Det skyldes at PHP gør alt for at undgå at disse sider kan caches. Jeg
lurede lige - PHP sætter et par headere: Expires, Cache-Control og
Pragma. Expires sættes bla. til en gammel dato.

Prøv selv at sætte disse.

Er der nogen der kan hjælpe med en god URL vedrørende ovenstående
headere - Troels?

mvh Thomas