Kattelem i glasdør
Fra : CC

Dato : 03-09-01 21:53

I forbindelse med at vi er flyttet i nyt hus har vi anskaffet en dejlig kat.

Katten er en ude/indekat og her i sommerperioden har vi ikke problemer med
at soveværelsesdøren til terrassen er åben (så vi slipper for at stå op 2 -
3 gange i løbet af natten for at lukke misser ud (og ind). Men det kan godt
være at vi hen på efteråret og især først på vinteren vil betakke os på at
have døren åben...

....og så var det vi tænkte, at det vil være en god ide med en kattelem, dog
er der et lille problem, idet alle vore døre ud til er glasdøre med tykt
energiglas. Vores brykkersdør er dog delt op i 2 glassektioner en mindre for
neden og en større for oven og hvis vi kunne få lavet en specialrude med
isat kattelem ville det jo være perfekt, men er der nogen som har erfaring
med dette og evt. ved hvilken kattelem der skal i og om en glarmester evt.
kan lave en specialrude.

på forhånd mange tak.

hilsen
Claus

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 03-09-01 22:09

"CC" <cc1@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> med dette og evt. ved hvilken kattelem der skal i og om en glarmester evt.

Hej Claus

Jeg ved at en af mine naboer har fået lavet en kattelem i en dør som den du
nævner, med en (ikke thermo-) glasrude hvor lemmen sidder. Et andet sted har
jeg set en billigere løsning: Der er der sat en træplade i det nederste af
døren, som kattelemmen så sidder i.

Jeg ved ikke om det i glasdøren er noget de selv har lavet, men mon ikke det
nemmeste ville være at få en glarmester til at lave hullet? Det ville jeg
personligt foretrække

Hilsner
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Pip & Pop

Dato : 03-09-01 23:37

Hejsa !

Vores kattelem sidder i et lille vindue på vores badeværrelse - og vi gjorde
netop som Lisbeth beskriver - tog vinduet ud, og satte en træ-plade i, med
kattelemmen. Vi har altså ikke noget vindue mere !

Men ellers tror jeg også - som der blev sagt - at hvis man vil skære i glas,
er en glarmester nok en god ide - og det koster sikkert ikke ret meget..

Knus fra Pia og misserne

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : McClouds Maine coon

Dato : 04-09-01 06:55

Hej Claus

Vi har fået lavet en termorude med en kattelem monteret.
Det er en almindelig kattelem der er klistret ind i det hul der er lavet i
ruden.
Du kan evt. ringe til Døgnet rundt glas i Skovlunde, de kan lave sådan en
rude.
Den er noget dyre end en almindelig termorude da det er 2 stk glas der skal
skæres og derefter samles.
Tlf. 80383838 spørg evt. efter Jeanette hun ved hvad det drejer sig om.

Hilsen
Henrik
McCloud's Maine coon
www.mcclouds.dk