Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af fotostativ?
Fra : Peter Andersen

Dato : 03-09-01 21:20

Hvad skal man vælge? jeg vil være ked af at skulle betale 1000kr for et, og
jeg har ikke brug for noget der skal være meget fint til en masse penge, men
kravene er at det ikke må være for tungt, låse på benene skal kunne holde,
og det skal være stabilt....
Jeg så en "active" i noget letvægtmetal (aluminium?) hos en fotohandler til
495kr..er det noget lort eller ok? Det virkede rimeligt, men jeg ved ikke om
låsene er er slidt ned om en måned så det ikke kan holde mere...

vh. Peter

Fra : Amund Johansen

Dato : 04-09-01 08:19

Peter Andersen wrote:

> [...]
> 495kr..er det noget lort eller ok? Det virkede rimeligt, men jeg ved ikke om
> låsene er er slidt ned om en måned så det ikke kan holde mere...

   Hva skal du bruke stativet til ? 1000,- er ikke fryktelig
mye penger (for et stativ), det er få hjelpemidler som er så nyttige
og gir bedre bildekvalitet enn stativet !

Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 04-09-01 11:54

Hej!
   Undskyld jeg poster et "salg" indlæg her, der dybest set er off-topic,
men jeg har et ekstra stativ til en nypris af 495kr som jeg vil sælge
for det halve. det står i Århus.

   Generelt er jeg ret godt tilfrads med stativer af den type (jeg har et
andet jeg købte, da jeg boede i Spanien - tilsvarende pris/kvalitet). De
er også væsentligt lettere at transportere rundt hvis du tager
naturbilleder. De helt professionelle er vandvittigt tunge. Kan spejlet
låses oppe på dit kamera, så det ikke adderer til rystelserne er du
endnu bedre stillet (og har i mine øjne ikke brug for de dyre stativer).
Desuden kan du binde noget tungt i stativet hvis det blæser meget og på
den måde få bedre stabilitet.

   Mvh Ivan

Amund Johansen wrote:

> [...]
>
> Amund
> --
> I'll see you on the dark side of the moon

Ivan Storgaard Vogelius
Institute of Physics and Astronomy Institute Tel: (45) 8942-3667
University of Aarhus Institute FAX: (45) 8612-0740
DK-8000 Aarhus C Private Tel. : (45) 86271316
Denmark.