Sår
Fra : Dagny Christensen

Dato : 03-09-01 20:35

Hej
Jeg har to norske skovskatte som er 2 og 4 år. Jeg har fået en problem med
den ene , den har fået så ved munden og det har stået på i en uge nu og er
ikke blevet bedre.
Jeg håber at en af jer har et godt råd til mig.
Jeg læser jeres indslag hver dag og syntes at det er meget hyggeligt
MVH
Dagny

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-09-01 22:04

Hej Dagny

Er du sikker på det er et sår? det kan nemlig også være acne altså
hudorme/bumser.

Er det sår kan du rense med lidt klorhexedin.

Er det acne kan du bruge ansigtsvand fx Clerasil. Evt. kan du opløse "såret"
først med noget fedtstof fx mayonæse. Du skal også skifte fra plastikskåle
til et andet materiale, da plastiken kan være en medvirkende årsag til acne.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-09-01 00:17

Hej Dagny

Prøv, som Nina skriver, med klorhexidin først - det skulle gerne virke i
løbet af en uges tid... Hvis det ikke virker, så er en temmelig almindelig
lidelse blandt katte, en hormonelt/stress betinget lidelse, der kaldes
Eusonofilt Granulonum, som blandt andet kan give sår omkring munden. Den er
ca. 2-3 gange så udbredt hos hunkatte, som hos hankatte (ved ikke om dine er
hanner eller hunner...). Under alle omstændigheder - hvis klorhexidinen ikke
virker, så må du nok et smut omkring dyrlægen for at få af vide, hvad det så
kan være.

Håber de går væk!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Birgitte

Dato : 04-09-01 21:02

Jeg ville nu lige runde turen forbi en dyrlæge først.
Jeg har lige fået en' af mine hankatte opereret , han havde en byld under
hagen, som udviklede sig i løbet af 1 1/2 døgn fra øjet og ned midt på
halsen.
Han blav barberet og fik sat dræn i, som vi skulle holde ren i en uge.
Jeg vil lige fortælle, at det absolut ikke er nogen spøg. Han fik penecilin
i 5 dage, og så var det klaret, men kære Dagny,- for din og kattens skyld så
smut lige forbi dyrlægen.
Pøj pøj og held og lykke.
Mange miauuer fra Birgitte

DK. True Trust