Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kedeligt spørgsmål om flashkøb
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 03-09-01 19:41

Nogen gode forslag til hvor jeg billigst køber en Canon SpeedLite 550EX, og
nogen der ved ca. hvad den koster. Som nogen måske har bemærket prøver jeg
nemlig at sælge min EOS 100 og Metz45CT4 for at få råd til den.

På forhånd tak....

35mm@film.dk / ICQ#: 75303075
SNART: se mit galleri på www.35mmfilm.dk

Fra : Langgaard

Dato : 03-09-01 20:07

Hej

Prøv lige ham her bg@netnord.dk han har måske en 550 EX til salg (billig)

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 03-09-01 20:25

Nu har jeg da skrevet til ham. Men hvad er egentlig forskellen på 540EZ og
550EX, udover at ex er lavet til EOS 3'eren??

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en

Fra : Troels Egeberg Hanse~

Dato : 04-09-01 18:59

Hej Tim

> Nu har jeg da skrevet til ham. Men hvad er egentlig forskellen på 540EZ og
> 550EX, udover at ex er lavet til EOS 3'eren??

EZ er en ældre generation, som kører ATTL, dvs den måler og styrer
udladningen på filmplanet under eksponeringen. EX kan køre ETTL, hvor den
ved preflash og måling i prismet kan udregne udladningen før eksponering.
desuden er der vist ikke highspeed synkronisering på EZ, ( det er der
ihvertfald ikke på min 430 EZ , )

MVH Troels Egeberg Hansen

Fra : Thomas Bach

Dato : 04-09-01 21:38

Tim Lerche Sørensen <35mm@film.dk> wrote:

> Nu har jeg da skrevet til ham. Men hvad er egentlig forskellen på 540EZ og
> 550EX, udover at ex er lavet til EOS 3'eren??

540 EZ, kan heller ikke køre med D30, hvis du engang skulle få sådan en
er det surt ikke at kunne bruge sin blitz.

Thomas Bach

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 04-09-01 11:57

"Tim Lerche Sørensen" wrote:

> [...]
> nogen der ved ca. hvad den koster. Som nogen måske har bemærket prøver jeg
> nemlig at sælge min EOS 100 og Metz45CT4 for at få råd til den.

   Prøv www.jessops.com Det er et af de største seriøse fotofirmaer i GB,
og der burde derfor ikke være problemer med postordrekøb via
internettet. Man sparer 2000 på en 7000 kr. linse (28-135 Canon IS) i
forhold til forhandlere i DK

Ivan Storgaard Vogelius
Institute of Physics and Astronomy Institute Tel: (45) 8942-3667
University of Aarhus Institute FAX: (45) 8612-0740
DK-8000 Aarhus C Private Tel. : (45) 86271316
Denmark.