Netværkskabel 33m m bløde ledere ??
Fra : Lars Welin Nielsen

Dato : 03-09-01 18:07

fra en hub skal jeg tilslutte en computter der er 33 meter væk.
Da de fleste færdiglavet kabler kun er på max 30 meter vil jeg gerne
høre om der er noget problem i at bruge Zetech's kabel på 33 meter med
bløde? ledere ???

På edbpriser er der mange muligheder .....er der i den forbindelse en der
kan forklare mig hvad forskellen på UTP og STP og hvad skal jeg egentlig
bruge ??

Mvh Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-09-01 18:44

"Lars Welin Nielsen" <larswelin@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Da de fleste færdiglavet kabler kun er på max 30 meter vil jeg gerne
> høre om der er noget problem i at bruge Zetech's kabel på 33 meter med

Det skulle der vel umildbart ikke være nogen problemer med,,, Ud over at
båndbredden vist ikke er så god med bløde ledere....

> På edbpriser er der mange muligheder .....er der i den forbindelse en der
> kan forklare mig hvad forskellen på UTP og STP og hvad skal jeg egentlig
> bruge ??

UTP = Unshielded Twisted Pair

STP = shielded twisted pair

Altså uden skærm, og med skærm..

begin 666 spacer.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : SirEL

Dato : 03-09-01 21:44

du kan også gå ned til din lokale elektriker, og købe noget kabel der..
så kan du jo få det i lige den længe og type du skal bruge...

Lars Ardahl
-=Aka=- [~^DOS^~]SirEL
www.clandos.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-09-01 15:06

"SirEL" <lardahl@email.dk> wrote in message
> du kan også gå ned til din lokale elektriker, og købe noget kabel der..
> så kan du jo få det i lige den længe og type du skal bruge...

Ja, men så er problemet jo prisen,,, for hvis han køber indstallationskabel.
Så skal der jo gerne være et stik i hver ende. Og det løber så hurtigt op.
Et sådant datastik, koster let 300 kr. stykket i marterialer.

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 07-09-01 07:47

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Ja, men så er problemet jo prisen,,, for hvis han køber indstallationskabel.
> Så skal der jo gerne være et stik i hver ende. Og det løber så hurtigt op.
> Et sådant datastik, koster let 300 kr. stykket i marterialer.

Hvad snakker du om????? Et RJ45 stik koster max. 10 kr. det vil sige 33
m. kabel af ca. 2-3 kr. meteren plus 2 RJ45 stik = ca. 100 kr. samlet.
Det eneste du skal bruge er en tang til at samle stik og kabler, den kan
du sikkert låne hos et computerfirma hvis du spørger pænt: )

-Sebastian
--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk