nybegynder
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 03-09-01 17:24

jeg har lige erhvervet mig et akvarie - men er kommet til at putte fiskene i
med det samme... jeg har læst at det nok ikke var så godt - men dyrhandleren
sagde ok... hvad sker der ved det???
fiskene ligger nogle gange og patter oppe i overfladen, men det er slet ikke
hele tiden. Er det iltmangel eller er det naturligt??? (PS fiskene er
slørhaler)

Fra : dyfo.dk

Dato : 05-09-01 13:26

Det lyder til det er iltmangel.... ganske normalt.

Lav et vandskift, så skulle det gå. Slørhaler kan klare en del, så det går
nok

- Christian Gundersen

Fra : Henrik Schwarz

Dato : 05-09-01 19:40

Ellers skal du have en iltpumpe eller flere planter i! Det har intet at gøre
med du har puttet dem hurtigt i!

P.S. Stol adrig på pusherne! De ved rent faktisk ikke altid hvad de snakker
om!

Fra : ole larsen

Dato : 06-09-01 05:31

Henrik Schwarz skrev i meddelelsen <9n5rm8$1n48$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>med du har puttet dem hurtigt i!
>
>P.S. Stol adrig på pusherne! De ved rent faktisk ikke altid hvad de snakker

Den stigning i ammonium/ammoniak og nitrit der sker i et nyanlagt akvarium
indtil indkørslen er sket, kan meget vel give "patter i overfladen"
symptomer ( eller det der er værre).
Iltpumpe ?

Ole