Opsætning af W2k-server med Stofa
Fra : MRules

Dato : 03-09-01 16:14

Hej NG

Er det muligt med ovenstående, at have en W2k-server oprettet som DC, når
jeg jo med Stofa ikke har en fast IP-adr.?
Det skal siges, at jeg har en router der fungerer som DHCP server.

Ligeledes vil jeg gerne oprette en mailserver, der skal checke post f.eks
hver 5 min. Mit domæne og mail hostes af freepaq, og ser for mig ud som en
almindelig dial-up?
Jeg har prøve med flere freeware mailservere, men kan ikke få den til at
hente posten ned automatisk, for derefter at fordele den til brugerne.

Har I løsningen?

Claus

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 03-09-01 19:54

Er det noget nyt, det med du ikke har en fast IP adresse hos Stofa ?

Fra : Jokke

Dato : 05-09-01 08:28

"MRules" <mumm98@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> Jeg har prøve med flere freeware mailservere, men kan ikke få den til at
> hente posten ned automatisk, for derefter at fordele den til brugerne.

Når du køre med win2k server kan du sagtens sætte den op til at hendte ip
fra en dhcp server, men jeg må absolut anbefale at du i stedet begynder at
configurere routeren, sådan at du deaktivere din dhcp i routeren, dette for
at "tvinge" de forskellige porte til de rigtige maskiner.

men jeg mener at løsning nummer et må være at du i routeren opsetter to
faste c-klasse iper, hvoraf den ene ip er rettet til port 25, og så ellers
bruge din dns i serveren, til at styre dine porte og øvrige servere, for dns
er jo beregnet til at man styre data i en netværk.

Så Claus, ud og find ud af hvordan du configurere din router

hilsen jokke og god arbejdslyst

Fra : MRules

Dato : 06-09-01 06:34

Tak for forslagene