Side vil ikke cache!
Fra : Søren Friis

Dato : 03-09-01 16:01

Hejsa!

Jeg har et problem med en side... Det er en oprettelsesformular hvor man
indtaster en masse personlige oplysninger, men hvis man indtaster noget
forkert (såsom en forkert email adresse) og bliver afvist af
valideringssystemet, skulle man gerne bare kunne trykke "tilbage" og så
kunne rette det man indtastede før... Problemet er bare at indholdet er væk
når man trykker tilbage...

Hvad skyldes det?
Det er en PHP fil med en form og en del javascript.... Jeg bruger ikke
nogen headers...

Mvh Søren

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 03-09-01 17:28

Søren Friis wrote:

> Problemet er bare at indholdet er væk når man trykker tilbage...

Det er vel browserspecifikt. F.eks. mener jeg, at IE behandler GET og
POST-forms forskelligt, når man klikker på tilbage. Prøv at bruge GET, hvis
du nu bruger POST i din form.

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Anders Johannsen

Dato : 03-09-01 17:33

In article <3b939a0a$0$250$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Søren Friis"
<s-friis@mail.dk> wrote:

> [...]
> valideringssystemet, skulle man gerne bare kunne trykke "tilbage" og så
> kunne rette det man indtastede før... Problemet er bare at indholdet er

Måske var det en bedre ide at lave dit system således at brugeren ikke
får nogen anledning til at klikke tilbage.

/A

Fra : Troels Arvin

Dato : 04-09-01 20:36

On Mon, 03 Sep 2001 17:00:30 +0200, "Søren Friis" <s-friis@mail.dk>
wrote:

> [...]
> valideringssystemet, skulle man gerne bare kunne trykke "tilbage" og så
> kunne rette det man indtastede før... Problemet er bare at indholdet er
Er din formular del af en formular-kæde? - Mere præcist: Har folk
POST'et sig hen til din formular?

> Det er en PHP fil med en form og en del javascript.... Jeg bruger
> ikke nogen headers...
Du bør nok benytte headers, hvis du gerne vil have en side cach'et. Så
snart du benytter en server-side facilitet såsom PHP vil web-serverens
default adfærd være _ikke_ at sige noget om, hvorledes URLen må caches.
Det bliver så op til browseren at sjusse sig frem. Måske du har behov
for at være eksplicit, måske i stil med
header('Cache-Control: private');

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 23-09-01 22:27

In article <9n3aet$ni9$1@sunsite.dk>, Troels Arvin wrote:
> [...]
[snip]
Kan det være fordi du bruger value="" i dine input bokse?

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com