SIM kort spørgsmål...
Fra : DaVinci

Dato : 03-09-01 13:29

Da jeg lige har skiftet fra TDC til World Online, har jeg jo fået et nyt SIM
kort. problemet er så at jeg på det gamle TDC SIM kort havde ca. 75 -80
numre i min telefonbog, er der nogle der ved hvordan jeg selv kan flytte de
numre fra den ene til den andre.
Jeg har forsøgt at sætte kortet i min telefon og så bare skrive dem ned,
for derefter at indtaste dem på den nye, men får beskeden at SIM korter er
låst...

DaVinci

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-09-01 14:53

> problemet er så at jeg på det gamle TDC SIM kort havde ca. 75 -80
> numre i min telefonbog

Jeg har købt en lille læser/skriver til netop det. Jeg tror at det var
~150kr jeg gav for det hos www.conrad.de
søg på towitoko og/eller sim.

Hvis du bor nær københavn kan jeg godt flytte dem over for mod 3/2 liter
kold pepsi max til at skylle ganen med imens.

Mvh
Anders Majland

Fra : DaVinci

Dato : 03-09-01 14:59

Tak for info. Bor desværre ikke nær kbh.
Jeg går ud fra at det var CHIPDRIVE micro FUN til 35 mark du købte...

DaVinci

Fra : Jacob

Dato : 04-09-01 07:42

Hvad er det for en telefon du har ?

Der er nogle nokia telefoner (og garanteret også andre...), hvor du kan
lægge hele SIM kort hukommelsen ind i telefonen og så smide det over på dit
nye SIM kort.

Jacob

Fra : DaVinci

Dato : 04-09-01 13:41

Hi Jacob,
Det kan min -Telefon godt, men problemet er at TDC ikke tillader at man
åbner en telefon med et udløbet simkort, jeg kan med andre ord ikke komme
vidre end "indtast PIN" det sætter jo en stopper for den ide.

DaVinci

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-09-01 13:35

> Tak for info. Bor desværre ikke nær kbh.
> Jeg går ud fra at det var CHIPDRIVE micro FUN til 35 mark du købte...

Det lyder meget rigtigt. Softwaren er ihvertfald Sim-Surf light v2.62

(De sælger også en masse mere avanceret software til chipkort med samme
læser/skriver, men det simple fungerer ok. Jeg har lige lagt samme
telefonbog i en håndfuld sim-kort til nye telefoner på arbejde)

/Anders