"stop knappen i explorer"
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-09-01 13:36

Hej

Jeg vil lige hører, om php understøtter en funktion til at sikrer sig at en
bruger ikke trykker på "stop" knappen før scriptet har termineret.
Hvis scriptet tage lang tid at eksikverer (med mange databse kald) kan man
sikrere sig mod dette.

Scripttet ska altså være "atomisk"

Hilsen Jesper

Fra : Danni Finne

Dato : 03-09-01 14:23

> Jeg vil lige hører, om php understøtter en funktion til at sikrer sig at
en
> bruger ikke trykker på "stop" knappen før scriptet har termineret.

Med min begrænsede viden vil jeg sige at php er serverside og intet som
helst ved om at brugeren trykker stop.

--
Danni

Fra : Lasse Hjorth

Dato : 03-09-01 14:50

On Mon, 3 Sep 2001 14:36:19 +0200, "Jesper Nielsen" <jn@hubertus.dk>
wrote:
> [...]
>bruger ikke trykker på "stop" knappen før scriptet har termineret.
>Hvis scriptet tage lang tid at eksikverer (med mange databse kald) kan man

Jeg tror nok at ignore_user_abort() er den funktion du skal have fat
i...
http://dk.php.net/manual/en/function.ignore-user-abort.php

Bemærk den ene note: "The script should output something to the
browser in order to abort. If there is no output the script keeps on
running."

/Lasse

Fra : stonor

Dato : 05-09-01 08:18

wrote:

> [...]
>bruger ikke trykker på "stop" knappen før scriptet har termineret.
>Hvis scriptet tage lang tid at eksikverer (med mange databse kald) kan man

Den slags burde forbydes

Jeg tror, du vil irritere brugerne mere end gavne dem ved at fjerne
deres mulighed for at trykke på stop (det samme gælder i øvrigt for
frem- og tilbageknapperne i browseren). Det er brugerens sikkerhedsnet
mod langsomme sider og websteder, der er svært at navigere rundt på.

I stedet var det måske sagen at optimere dit script eller advare om,
at det kan tage x sekunder at hente.

Anton Stonor
giraffen.dk

Fra : Jakob Færch

Dato : 05-09-01 12:10

In article <j4kbptsvboonn4insju9ahka7ggmeslfm5@4ax.com>,
stonor <stonor@yahoo.com> wrote:

> [...]
> frem- og tilbageknapperne i browseren). Det er brugerens sikkerhedsnet
> mod langsomme sider og websteder, der er svært at navigere rundt på.

Jeg tror ikke Jesper mener, at han vil forbyde folk at trykke på "stop"
- det kan man i sagens natur heller ikke; browseren kører jo på en
klientcomputer, som server-scriptet ikke har nogen kontrol over.

Så vidt jeg forstår Jesper, vil han bare gerne have, at selvom brugeren
trykker på "stop", kører hans script færdigt på serveren. Så man han
bare leve med, at browseren ikke længere tager imod det output, han evt.
sender.

Motivationen for det ønske er som regel noget med nogle databaser,
datafiler på serveren eller lignende, der gerne skulle være konsistente,
når scriptet har kørt

Bare mine 5 øre.

/Jakob

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-09-01 20:33

Jep, problemet er netop at vi kører med mysql, der pt. ikke understøtter
transaktioner ordentligt. Så vi skal altså sikrer os på en en anden måde at
vores vores skrivning til databasen ikke pludselig bliver afbrudt af bruger,
fordi han syntes det tager for lang tid...

Det findes workaround løsninger til dette men det vile det jo være skønt
hvis php kunne løse vores problem. (kigger pt. lige på ignore_user_abort().

Jesper

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 05-09-01 21:25

In article <9n5ufe$mti$1@sunsite.dk>, Jesper Nielsen wrote:
> hvis php kunne løse vores problem. (kigger pt. lige på ignore_user_abort().

Bliv ved med det.

vh Thomas