Nyt SIM kort i gammel telefon ?
Fra : Madsen

Dato : 03-09-01 09:42

Hej

Jeg har en 2 år gammel Alcatel telefon (m taletid) liggende hvor
SIM kortet er udløbet fordi den ikke har været brugt i lang tid.

Kan jeg bare købe en ny startpakke hos et hvilket som helst
telefon selskab ? ( ja, jeg går ud fra at en startpakke er et nyt
SIM kort og så lidt taletid )

Er sådanne SIM kort standard eller findes der flere slags ?

Håber der er nogen "eksperter" som kan hjælpe, for jeg
ved meget lidt om mobiltelefoner.

På forhånd tak

Mads.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-09-01 10:50

> Kan jeg bare købe en ny startpakke hos et hvilket som helst
> telefon selskab ? ( ja, jeg går ud fra at en startpakke er et nyt
> SIM kort og så lidt taletid )

Sim kortene er standard, men din telefon kan være låst til en bestemt
operatør. Så hvis du skal være sikker på at det virker skal du vælge samme
selskab igen.

Men hvis du kan låne et simkort, fra et andet selskab end det du tidligere
brugte (fra en tilfældig i din omgangskreds) så kan du nemt afprøve om den
er låst eller ej. Er den låst kan du ikke ringe fra den
Så bliver du nødt tilat skrive til dit tidligere selskab og bede om koden
til at låse din telefon op med.

Mvh
/A

Fra : Madsen

Dato : 03-09-01 11:13

On Mon, 3 Sep 2001 11:49:41 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

> [...]
>er låst eller ej. Er den låst kan du ikke ringe fra den
>Så bliver du nødt tilat skrive til dit tidligere selskab og bede om koden

OK, så vil jeg bare få fat i et nyt kort fra samme selskab (TDC Mobil)
Det er nok det nemmeste.

Tak for hjælpen

Mvh Madsen

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 03-09-01 18:46

On Mon, 03 Sep 2001 10:13:13 GMT, madsen@mailme.dk (Madsen) wrote in
<3b955733.19170796@news.stofanet.dk>

>OK, så vil jeg bare få fat i et nyt kort fra samme selskab (TDC Mobil)
>Det er nok det nemmeste.

Du bør bestemt at få et Telmore abbonement, nu hvor du har en telefon
i forvejen. Jeg ved ikke om det kræver at telefonen bliver låst op,
siden de også bruger tdc's net, men ellers kan du få det gjort gratis
der hvor du købte den.

P.S. Du kan også tiscali mobile (som jeg ikke kender noget til), da
jeg er lidt utilfreds med telmores kunderådgivning.

Med venlig hilsen
Esben