kan ikke vise billede efter include er for~
Fra : Kim Schulz

Dato : 03-09-01 09:28

hejsa
Jeg sidder og prøver at tilføje et galleri på min hjemmeside, og da jeg
er doven, så er det lavet så det genererer thumbnails første gang en
side vises (altså kun en gang).

Dette virker også meget fint, så længe jeg kun har min standard
index.php4 fil uden noget vidre layout i, men så snart jeg laver nogle
includes af en header.inc og en footer.inc, så vil den pludselig ikke
linke til de rigtige filer mere (den viser bare et broken link billede
og hvis man ser det direkte, så noget scramble)

min index fil inkluderer på følgende måde (hvor galleri.php3 er den fil
der laver alt billede genereringen):

include("../../../include/common.inc.php4");
include("../../../include/header.inc.php4");
include("./galleri.php3");
include("../../../include/footer.inc.php4");

har jeg bare linien med include ("galleri.php3"); så virker det fint.

nogen der har en ide?

MVH
Kim

--
QOTD:
   "This is a one line proof... if we start sufficiently far to the

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 04-09-01 00:36

In article <3B933F1D.684F9627@schulz.dk>, Kim Schulz wrote:
> [...]
> linke til de rigtige filer mere (den viser bare et broken link billede
> og hvis man ser det direkte, så noget scramble)

Det lyder besynderligt. Har du noget kode/eksempel i drift?

Iøvrigt: hvorfor opfinde den dybe tallerken igen? se evt gallery.sf.net

mvh Thomas

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-09-01 06:46

"Thomas L. Kjeldsen" wrote:

> Det lyder besynderligt. Har du noget kode/eksempel i drift?

jeg det gjorde, men fejlen er nu fundet.

jeg brugte samme index.php4 fil til både at generere thunbnails og vise
den side der. dvs. at når jeg inkluderede nogle filer i den index fil,
så blev de også inkluderet i mit thumbnail = broken image.

blev klaret ved at checke for om en variabel var sat, før man lavede
includes.

> Iøvrigt: hvorfor opfinde den dybe tallerken igen? se evt gallery.sf.net

hvorfor programmere? der findes jo programmer til det meste.
Desuden så har Gallery så mange afhængigheder at det er sværere at sætte
op end at lave et nyt.
--
http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
Nørdesnak, attitude og alverdens usexede nyheder for nørder

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 04-09-01 13:07

In article <3B946AAC.4A72DAA8@schulz.dk>, Kim Schulz wrote:
> jeg det gjorde, men fejlen er nu fundet.

Ok.

> hvorfor programmere? der findes jo programmer til det meste.
> Desuden så har Gallery så mange afhængigheder at det er sværere at sætte
> op end at lave et nyt.

Jeg var nu ellers overrasket over hvor let det var at sætte op da jeg
prøvede.

mvh Thomas

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-09-01 16:09

"Thomas L. Kjeldsen" wrote:

> Ok.

> Jeg var nu ellers overrasket over hvor let det var at sætte op da jeg
> prøvede.

Ja men du har sikkert remt en server der havde de rette ting. jeg remte
en server der ikke havde:

*rette PHP version (den kører kun med visse versioner af php4)
*rette GD bibliotek
*ikke nogen NetPBD (eller hvad det var det hed)
*ikke kunne have php4filer der hedder php men kun php4

ikke lige noget man klarer på den halve time det tog mig at smide det
andet sammen.

MVH
Kim Schulz
Nørd med en Attitude