Guramiyngel
Fra : Inga Jensen

Dato : 02-09-01 22:51

Kan nogen i gruppen sige noget om hvor læge det varer inden guramiunger er
så store at de kan spise endet end enfusorier, de er endnu mikroskopiske
kommaer er fra ca d. 24/8. Har hørt at man også kan lave infusorier af hø,
men skal høet være frisk eller tørt når det ligges i vand?
MVH. Inga

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-09-01 19:07

"Inga Jensen" <gina@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Kan nogen i gruppen sige noget om hvor læge det varer inden guramiunger er
> så store at de kan spise endet end enfusorier, de er endnu mikroskopiske

svjh en god uges tid - men det må vel afhænge en hel del af hvor meget foder
de får og hvilken temp. de går ved.

> kommaer er fra ca d. 24/8. Har hørt at man også kan lave infusorier af hø,
> men skal høet være frisk eller tørt når det ligges i vand?

Tørt.

vh
Jan

Fra : Inga Jensen

Dato : 04-09-01 08:36

Hej
Tak for svaret, de går ved en temp på 24 gr i et 65 L akvarie ca. halv
fyldt, med lidt iltning (iltsten) De har forsk. str. da det er yngel fra 2
arter. Høet tages det lige fra posen og vandet skal det være varmt/koldt, er
ved at tørre en bananskræl tilbrug for det men det går langsomt.
Andet ?mål lige samlet æg gennemsigtige og 4 helt gule op fra bunden i det
store over i et flydeakvarie, de er fra Corydoras albino, hvad når/hvis de
klækkes kan de så komme over tilkommaerne evt. i flydekassen og hvad gir jeg
dem, de sidste jeg havde skimlede.
MVH Inga

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-09-01 17:39

> [...]

> Tak for svaret, de går ved en temp på 24 gr i et 65 L akvarie ca. halv
> fyldt, med lidt iltning (iltsten) De har forsk. str. da det er yngel fra 2

Guramiyngel er notorisk meget forskellige mht. væksthastighed - også selv om
alle kommer fra samme kuld. Da jeg 'lavede' guramier, sorterede jeg fiskene
ca. en gang om ugen, da de store altid æder broderparten af foderet.

> Høet tages det lige fra posen og vandet skal det være varmt/koldt, er
> ved at tørre en bananskræl tilbrug for det men det går langsomt.

Vandet er fint, hvis det har stuetemperatur (altså til produktion af
infosurier) - jeg vil ikke bade i det!

mvh
Jan

Fra : Inga Jensen

Dato : 05-09-01 21:01

Hej jan
Tak igen for svar, har lige været ovre og køve artemia æg, må så se om det
lykkedes at klække.
Ha Ha!!! det ku være det var sundt at bade i, vi indtar jo alle
mikroskopiske dyr hele tiden gennem vores føde ík
mvh
Inga
P.S. det bliver da vært at fange og sortere dem i ca.3o L vand.

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 05-09-01 22:44

Hej Inga.
Sil vandet med en lille sil. Du kan købe en egnet til formålet i både
fiskebutikkerne og bruge de almindelige til køkkenet, men den må bare være
finmasket.....
Nej, forresten, send din snailmailadresse, så skal du få min.
KLem Ditte