Sniffer Software
Fra : Brian Ibsen

Dato : 02-09-01 22:23

Hej.
Er der nogen der kender en lækker netsniffer / analyser som kan køre under
W2K ???

Mvh. Brian

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-09-01 07:53

On Sun, 2 Sep 2001 23:23:20 +0200, "Brian Ibsen"
<flyinghigh@mailme.dk> wrote:

> Er der nogen der kender en lækker netsniffer / analyser som kan køre under
> W2K ???

NAI Sniffer Pro er et udmærket produkt. Prisen er desværre høj.

-A

Fra : Brian Ibsen

Dato : 03-09-01 11:23

> NAI Sniffer Pro er et udmærket produkt. Prisen er desværre høj.

Hmm, tror nok jeg er nødt til at finde noget som jeg kan betale ud af egen
pengepung... :(

Kan for øvrigt godt lide deres systemkrav på min 850MHz til deres Analysis
Software :))

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-09-01 13:23

On Mon, 3 Sep 2001 12:23:17 +0200, "Brian Ibsen"
<flyinghigh@mailme.dk> wrote:

> Hmm, tror nok jeg er nødt til at finde noget som jeg kan betale
> ud af egen pengepung... :(

I min erfaring findes der ingen gode produkter til Windows, der
er til at betale ud af egen pengepung...

Hvis Ethereal er portet til Windows, kunne det være en undta-
gelse. Det er længe siden, jeg kiggede på det, og der var ret
væsentlige mangler, men meget kan jo være ændret siden.

-A

Fra : Henrik Larsson

Dato : 03-09-01 13:30

> Hvis Ethereal er portet til Windows, kunne det være en undta-
> gelse.

Det er den, og den virker

http://www.ethereal.com/

Mvh Henrik

Fra : Brian Ibsen

Dato : 03-09-01 14:31

> Det er den, og den virker
> http://www.ethereal.com/

Har nu hentet den og den ser faktisk helt fornuftig ud... Tak for hjælpen
:)

Bibsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-09-01 17:22

Hej Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>

>I min erfaring findes der ingen gode produkter til Windows, der
>er til at betale ud af egen pengepung...

Nøh, Sniffer (Pro) er som sagt rigtig god, men den koster det blå.

>Hvis Ethereal er portet til Windows, kunne det være en undta-
>gelse. Det er længe siden, jeg kiggede på det, og der var ret
>væsentlige mangler, men meget kan jo være ændret siden.

Et andet er Windump (evt. med GUI) klarer de fleste almindelige behov,
hvor man lige skal have et overordnet indtryk af hvad der sker.

Ville have henvist til net-faq.dk, hvor der er en del links til
(freeware) produkter, samt til din egen liste over sniffers, men
åbenbart kører net-faq.dk er røven til lige nu, så det skal jeg have
kigget på.

Lige om lidt burde dette link dog fungere:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=sniffer

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-09-01 19:45

On Mon, 03 Sep 2001 14:22:35 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>I min erfaring findes der ingen gode produkter til Windows, der
>er til at betale ud af egen pengepung...

Hvis man virkelig ikke skal andet end at sniffe, så kan Network Spy
måske være værd at kigge på:

http://network-spy.com/netspy.php

Dens dekodning er begrænset til en nogenlunde fortolkning på data-,
netværk- og transport-laget. Nu og da hælder jeg dens opfangede pakker
igennem min egen pakkefortolker for at få den information, jeg måske
lige mangler at Network Spy fortæller om.

Programmet er dog GUI-baseret, hvilket nok udelukker
kommandolinie-sjov, men har vist lidt muligheder for ekstern styring,
hvis jeg ikke husker meget galt.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-09-01 19:52

On Mon, 03 Sep 2001 20:44:59 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Hvis man virkelig ikke skal andet end at sniffe, så kan Network Spy
>måske være værd at kigge på:

.... og efter jeg har kigget på Ethereal, som ikke ville køre okay for
mig for en del år siden under Windows, er der vist ikke så meget grund
til at anbefale Network Spy.

--
- Peter Brodersen