ormekur til killing ??
Fra : Helle.K

Dato : 02-09-01 20:22

Hej

Førhen forebyggede man jo tit orm hos katte... men der er jo kommet nye
retningslinier.. hvor man helst skal have konstateret orm for at dyrlægen
udleverer en ormekur...

og killinger skulle førhen have når de var ca. en 4-5 uger og igen i 12
ugers alderen... men hvordan gør man det nu?

Jeg har lige fået en killing på 11 uger som aldrig har fået en ormekur...
bør jeg give den en ormekur ? også selvom jeg ikke har konstateret orm ?

Hilsen Helle.K

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-09-01 21:33

Har den eller dens mor været ude?? Du kan også få ormekur, når du alligevel
skal have den vaccineret.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Helle.K

Dato : 02-09-01 23:14

Hej Nina

Ja.. dens mor er en gårdkat som slet ikke lever indendørs...
Men kan man godt få ormekur hos dyrlægen til en killing selv om vi ikke har
set noget til orm ??
Jeg skal alligevel forbi dyrlægen i morgen for at hente killinge foder... så
vil jeg spørge... jeg var bare nysgerrig hvordan man gør nu om stunder.. det
er en del år siden jeg sidst har haft killing i huset..

Hilsen Helle.K

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-09-01 17:14

Om du kan få en recept på ormemiddel afhænger af din dyrlæge. Nogle dyrlæger
skriver recepter, andre vil se orm først, så måske skal du tage en
fæsesprøve med så han kan lede efter ormeæg.