Kabeldæmpning ? (ADSL)
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-09-01 18:05

Hej

Er der nogen erfaring med hvor stor en procentdel, eller hvor ofte det
forekommer at folk ikke kan få ADSL pga. for stor dæmpning i kablerne
mellen centralen og kunden ? - Er det noget det forekommer ofte, eller
hører det til sjældenhederne ? - Hvis der er for stor dæmpning, er det
så noget der kan gøres noget ved, eller er det "bare ærgeligt" ?

Hvis man læser omtalen af dét på TDC site, syntes jeg at det på een
eller anden måde skinner igennem at det ofte er tilfældet, ihvertfald er
det noget man gør meget ud af at forklare.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-09-01 18:26

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse
> Hvis der er for stor dæmpning, er det
> så noget der kan gøres noget ved, eller er det "bare ærgeligt" ?

Med de nuværende systemer; bare ærgeligt

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 04-09-01 16:57

Hej

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

>Med de nuværende systemer; bare ærgeligt

Hm, ja, det erfarede jeg idag Havde bestilt i sidste uge, men blev
ringet op idag med info om at der var for stor dæmpning på kablet ! - og
det på trods af at jeg kun har 1,5 km. ledningsvej til centralen. Jo,
hvis jeg ville droppe mit ISDN og gå tilbage til PSTN kunne jeg få ADSL,
men det har jeg ingen intensioner om, efter at ha' haft ISDN stort set
siden det kom på markedet, ville det nok være svært at undvære.

Blev dog anbefalet at bestille igen om en månedstid, idet udviklingen
gik så hurtigt at hvad der ikke kan lade sig gøre idag, meget vel måske
kunne lade sig gøre om en måned. - Har dog istedet snakket med Sonofon
som kan levere FWA her om et par uger.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Simon Pedersen

Dato : 02-09-01 18:38

> [...]
> forekommer at folk ikke kan få ADSL pga. for stor dæmpning i kablerne
> mellen centralen og kunden ? - Er det noget det forekommer ofte, eller

Det forekommer ofte. Enten er kvaliteten på kobberet for dårligt eller også
er afstanden mellem central og slutbruger for stor. Sidstnævnte er nok
oftest skyld i at en bestilt linie ikke kan bruges.

Er kvaliteten på kobberet for dårlig, så kan det indimellem løses ved at der
trækkes nyt.

--
Mvh. Simon Pedersen

Teori er når man ved alt, men det alligevel ikke virker.
Praksis er når alt fungerer, men ingen ved hvorfor.

I dette lokale er teori og praksis forenet !
Intet virker og ingen ved hvorfor !!

Fra : mig

Dato : 02-09-01 20:39

"Simon Pedersen" <Simon@NOSPAMemail.dk> wrote in

> [...]
> Praksis er når alt fungerer, men ingen ved hvorfor.
>
> I dette lokale er teori og praksis forenet !

Grundreglen for TD er max 27 Db dæmpning sammen med ISDN.
Som noget ganske nyt kan man klare op til 42 Db med analog
telefoni. Der bør således være mulighed for hovedparten af mulige
brugere at få ADSL.
jvm

Fra : Gimming

Dato : 03-09-01 22:56

Jeg forsøgte sidste år i december og få ADSL.
Teknikeren målte min ledning til 1100 ohm gennemgang til centralen og en
afstand på 5,2 km.
Sidste år var ledningen ikke god nok.
Tror i at det er bedre udstyr idag.

Gimming

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-09-01 07:54

"Gimming" <Gimming@Get2net.dk> wrote in message
> Jeg forsøgte sidste år i december og få ADSL.
> Teknikeren målte min ledning til 1100 ohm gennemgang til centralen og en
> [...]

Du kan prøve, men i din sag tyder det på at det er afstanden fra dig til
centralen som er problemet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 04-09-01 09:24

> [...]
> Jeg forsøgte sidste år i december og få ADSL.
> Teknikeren målte min ledning til 1100 ohm gennemgang til centralen og en

Ja -og nej.

Der er kommet nyt udstyr, men det baserer sig jo på den samme
standard. Selvfølgelig er ny teknologi primært i AFEen med til at
forbedre ydelsen på lange&støjfyldte loops, forbedringen er
forholdsvis lille.

Der kan være flere grunde, men et gæt kunne være at "støj situationen"
er blevet bedre på dit loop. Den største "ADSL-dræber" er ikke loopets
længde eller frekvensegenskaber, men den støj der er på loopet, f.eks.
fra andre data transmissioner i samme binder, eller fra eksterne
støjkilder (industri osv.).

--
Mvh Steen

Arbejder ikke for ISPer, men udvikler ADSL hardware til både CPE og CO
udstyr.

Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 04-09-01 14:58

steenge@yahoo.dk (Steen Enevoldsen) wrote in message news:<c705522a.0109040024.8c8e7@posting.google.com>...
> "Gimming" <Gimming@Get2net.dk> wrote in message news:<0aTk7.487$Vr4.8975@news.get2net.dk>...

Jeg læste vist dit indlæg som fanden læser bibelen

Jeg troede at en linie du før ikke kunne få kvalificeret nu kunne kvalificeres.
Derfor kan mit svar virke en smule forvirrende.

Sorry!

Mvh Steen