Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Photoshop- problem
Fra : Jeppe Møller

Dato : 02-09-01 17:32

Jeg har de sidste dage fået beskeden 'Could not complete your request
because the scratch disks are full' når jeg prøver at croppe/beskære
et billede.
Hvad sker der?
Jeg har 1,3GB plads tilbage på min harddisk, har 384mb ram. Kører
win98 og tidligere har der ikke været problemer overhovedet.

Nogen der ved hvad meldingen betyder og hvad jeg evnt. vil kunne gøre
for at rette op på det?

hilsen
/Jeppe

Fra : EGON STICH

Dato : 02-09-01 19:21

Jeppe Møller <JeppeM@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b925e5d.23209033@news.groenjord.dk...
> [...]
> win98 og tidligere har der ikke været problemer overhovedet.
>
> Nogen der ved hvad meldingen betyder og hvad jeg evnt. vil kunne gøre

Hej Jeppe.
Det er som photoshop siger: Din disk er fuld.
Photoshop kan stundom bruge særdeles meget plads til temp filer.
Photoshop gemmer alle tempfiler til du lukker programmet.
En løsning kan derfor være at gemme det delvist redigerede billede, afslutte
photoshop, så tempfilerne slettes, for derpå at åbne igen på en frisk.
Hjælper dette ikke, må du skaffe mere plads. Evt. en extra disk.

MVH
Egon

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 02-09-01 21:16

On Sun, 02 Sep 2001 16:32:15 GMT, JeppeM@groenjord.dk (Jeppe Møller) wrote:

> [...]
Hej Jeppe

Jeg har også været ude for samme problem, men løste det ved at ændre
indstillingen. Som beskrevet nedenfor.

Jeg har partioneret mine to fysiske harddiske i 2 drev hver (C, D, G og H). Ved
installationen af Photoshop vælger den vist automatisk C-drevet til scratch
disk, hvor du måske ikke har så meget plads, hvis du har swap-fil m.m. Hvis du
har flere diske, så prøv at angive fx D-drev eller et andet drev (skal være
harddisk) hvor der er bedre plads. Photoshop er næsten umættelig med både ram og
diskplads, men 1,3 GB skulle være nok.

For at ændre på scratch-disk indstillingen skal du gå ind i Menuen Edit og vælge
"Plug Ins and scratch disks...".

I dialogboksen kan du angive drevbogstaver hvor Photoshop skal placere sine
midlertidige filer. Hvis du er ude for at PC'en går ned mens du arbejder med
Photoshop, bør du slette evt. rester af scratch filer som Photoshop ikke fik
slettet, da de kan være meget store.

Håber det hjælper.

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar
http://members.tripod.com/Flemming_Hansen
Billedgalleri på Webshots
http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen