Sygdom
Fra : Lasse Christiansen

Dato : 02-09-01 17:27

Hej NG

To af mine fisk er formodentlig ramt af sygdom - men hvad?
Den ene har fået en slags hinde på øjnene. Den spiser og opfører sig ellers
normalt.
Den anden kan jeg ikke se noget på, andet end den ikke spiser. Det drejer
sig om
Malawier.
Kan nogen hjælpe.??

på forhånd tak

Lasse

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 02-09-01 17:36

Hej Lasse.
Nu er jeg ikke lige ekspert i hverken Malawier eller sygdomme, men måske kan
det være svamp.
Det kan også være at den som har en hinde over øjet har skadet det på en
eller anden måde......
Håber du finder ud af hvad det er inden de evt. dør.
Hilsen Ditte

Fra : Jan Boegh

Dato : 02-09-01 17:57

> [...]

> To af mine fisk er formodentlig ramt af sygdom - men hvad?
> Den ene har fået en slags hinde på øjnene. Den spiser og opfører sig

Har den en hinde over _begge_ øjne er det nok ikke resultatet af et
slagsmål, men nærmere dårlig vandkvalitet.

> Den anden kan jeg ikke se noget på, andet end den ikke spiser. Det drejer
> sig om

bloat, bugwattersot, Malawimave - samme sygdom, mange navne.

http://groups.google.com/groups?as_oq=bugwattersot%20bugvattersot%20malawima
ve%20bloat&as_ugroup=dk.fritid.dyr.akvarium&num=20

Du skal kopiere hele strengen ind i browserens adressefelt - så vælter det
frem med indlæg om emnet.