Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS 1n - fastlåst knapp
Fra : Amund Johansen

Dato : 02-09-01 15:34

Hei,
jeg har en EOS 1n hvor knappen for eksponeringskompensasjon
ikke virker. Det ser ut til at det er to problemer med knappen:
1) den fungerer ikke
2) fjæren som holder den oppe virker ikke

Er det noen som har opplevd noe lignende som har noen enkle
løsninger på hvordan jeg selv kan fikse dette ? Jeg har ikke
lyst til å skru fra hverandre hele huset !
Jeg får knappen til å heve seg til normal høyde ved å blåse
på den, men når jeg trykker den ned blir den nede.

mvh
Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html

Fra : Langgaard

Dato : 03-09-01 19:38

Hej

Jeg har haft en EOS 1 med en knap der ikke ville komme op, jeg gjorde det at
jeg tog en vatpind med sprit, vendte kameraet på hovedet og holdt det sådan
mens jeg "vaskede" knappen.

Vatpinden blev meget beskidt !

Den tidligere ejer har indrømmet at der har været spildt en del Cola på
kamerahuset !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Fra : Amund Johansen

Dato : 04-09-01 07:58

Langgaard wrote:

> [...]
> mens jeg "vaskede" knappen.
>
> Vatpinden blev meget beskidt !
>
> Den tidligere ejer har indrømmet at der har været spildt en del Cola på

   Hei,
min er ikke møkkete, men det er verdt et forsøk. Huset har
sannsynligvis fått en liten trøkk en eller annen gang.

Amund