RJ45 gennem væggen
Fra : Lars Nielsen

Dato : 02-09-01 15:37

Hejsa,

Jeg har netop fået adsl, men jeg har et lille problem.

Mine forældres computer står i et andet rum end min og de vil naturligvis
også gerne på nettet. Hvordan kan jeg få et RJ45 igennem væggen? Det er jo
et problem mht. til stikket på kablet. Der skal et ret stort hul i væggen
til, for at få det igennem.... og jeg har ikke lige råd til at skulle
investere i et trådløst netværk.......

Håber nogen kan hjælpe

Lars Nielsen

Fra : Casper Mønster

Dato : 02-09-01 15:40

Klip stikket af, træk det igemmen og sæt et nyt stik på. Du kan mok låne en
trang af en eletrikker til at sætte stikket på.

/Casper

Fra : Christian Mygind

Dato : 02-09-01 16:00

"Casper Mønster" <FJERN_DETTE.cmonster@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Klip stikket af, træk det igemmen og sæt et nyt stik på. Du kan mok låne
en
> trang af en eletrikker til at sætte stikket på.

Var det iøvrigt ikke også et firma, der sælger et stik, der kan samles uden
tang (dvs. klikkes på med lidt vold)?

/Chr

Fra : ¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨

Dato : 04-09-01 05:50

"Casper Mønster" <FJERN_DETTE.cmonster@worldonline.dk> wrote in message
> Klip stikket af, træk det igemmen og sæt et nyt stik på. Du kan mok låne
en
> trang af en eletrikker til at sætte stikket på.
>
> /Casper

Jeg har samlet flere stik ved hjælp af en lille skruetrækker, lidt
besværligt men det virker hvergang.

Mogens

Fra : Mogens

Dato : 02-09-01 15:49

On Sun, 2 Sep 2001 16:37:28 +0200, "Lars Nielsen"
<dengmao@netorious.dk> wrote:

> [...]
>et problem mht. til stikket på kablet. Der skal et ret stort hul i væggen

Så skal hullet vel heller ikke være større
Jeg har selv trukket et RJ45 stik igennem flere vægge her i huset
og nogen steder løber kablet endda udvendigt på muren.
Jeg brugte da bare et 10mm bor og udvidede hullet en anelse
på den ene led.

Da kablet så var hevet igennem, fyldte jeg bare godt med
plastisk fugemasse i omkring kablet fra begge sider og det
har da holdt fint i et par år nu.

Mvh Mogens

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 02-09-01 22:17

> [...]
> et problem mht. til stikket på kablet. Der skal et ret stort hul i væggen
> til, for at få det igennem.... og jeg har ikke lige råd til at skulle

Køb et vægstik og monter det ved dine forældres pc. Tag et alm. TP kabel og
klip den ene ende af træk kablet gennem vægen og monter enden uden stik i
vægstikket.... Tag rundt til nogle prof. el-installatører og spørg om de har
vægstik

Fra : Anders Lund

Dato : 03-09-01 21:03

> Hvordan kan jeg få et RJ45 igennem væggen? Det er jo
> et problem mht. til stikket på kablet. Der skal et ret stort hul i væggen
> til, for at få det igennem....

Jeg har 2 net og en tlf ledning igennem et 12 mm hul i min væg. No problem.

Anders Lund
webmaster@123grin.dk
Webmaster for GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Jan T S.

Dato : 03-09-01 22:55

Det er ingen problem...vi bruger nogle stik som man kan klemme sammen med de
barre næver

Men de kan købes hos en elektrikker eller hos solar.
Det er hunstik så du skal også havde dig et underlag og ramme osv. men det
er nemt og ser bedre ud ind det andet

Mvh. jan

Fra : Lars Nielsen

Dato : 08-09-01 22:15

Tak for jeres svar allesammen!

Jeg har nu løst "problemet", ved at låne mig til en krimp-tang i en
edb-forretning.... derefter gik det meget let med at få ledning gennem
væggen....

Lars Nielsen

Fra : Morten Grouleff

Dato : 04-09-01 18:43

"Lars Nielsen" <dengmao@netorious.dk> writes:

> [...]
> et problem mht. til stikket på kablet. Der skal et ret stort hul i væggen
> til, for at få det igennem.... og jeg har ikke lige råd til at skulle

"Ret stort"?

Jeg borede 6 stk. 12mm huller tæt ved hinanden og slog resten ud med
mejsel og hammer. Derefter var det ikke noget problem at få strøm,
keyboard, mus, VGA, seriel, telefon, og såmænd også ethernet med RJ45
igennem. Resultat: Min maskine står og summer på den anden siden af
væggen. Næsten lige så stille som at have en Sunray ;)

Mvh.
--
Morten Grouleff.

Fra : Mogens Pedersen

Dato : 05-09-01 17:35

> igennem. Resultat: Min maskine står og summer på den anden siden af
> væggen. Næsten lige så stille som at have en Sunray ;)

Og så giver det motion hver gang man vil sætte en cd´er i drevet.

MP