Elendig IE performance på ny PC
Fra : Thomas Olsen

Dato : 02-09-01 14:30

Jeg har netop anskaffet to stk. bærbare Dell Inspiron 4000 (800mhz/192mb
ram) pc'ere til vore kollegaer. Maskinerne kører Windows ME og er har
Internet Explorer 5.5 SP1 dansk version. Problemet med disse er at
hastigheden er virkelig dårlig ved load af en ny side i IE. F.eks. tager
www.jubii.dk typisk 10-15 sekunder hvor IE-logoet i højre hjørne af skærmen
blot fryser hvorefter siden til sidst kommer frem. På min egen maskine tager
samme side 1-2 sekunder (win2000, IE5 sp2).
Alle opdateringer til Windows ME og IE som Microsoft tilbyder på
windowsupdate siden er indlæst. Der er ryddet op i midlertidige filer og
netforbindelsen er kontrolleret. Linket er 512/512 kbit ADSL via en fælles
router. Det skal bemærkes at ved download af en fil er der ingen problemer -
fuld hastighed (ca. 55kb/sek).

Har I nogle forslag til en løsning på dette problem?

Mvh
Thomas Olsen

Fra : AKN

Dato : 02-09-01 21:01

Er der Norton antivirus på dem? der er et eller andet med WINME og noget
java! ellers prøv det her
http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=269