Kendskab til Møn 391?
Fra : Michael Pedersen

Dato : 02-09-01 13:31

Hej

Er der nogle i gruppen der har kendskab til en Møn 391. Jeg ved de primært
blev bygget chartersejllads, hvilket de 4 kahytter også vidner om. Den
virker utroligt solidt bygget, både skrog og rig.

Men hvordan sejler den, er der svage punkter?

Venlig hilsen

Michael Pedersen
Frønsen Banner 33
Frederikssund

Fra : K.Wermus

Dato : 25-10-01 18:43

Jeg kender kun båden sporadisk,- fra en tid hvor vi ledte efter ny båd. Vi
endte med at købe en møn 431.
Om 391´eren kan jeg sige at det er en rummelig og "tør" båd. Forlængelsen af
disse ting er næsten natur nødvendigt at det er en langsom og tung sejler.
Og dette gælder også når vi taler Møn 391.
Men hvis der ikke er tale om at vinde onsdags kapsejladsen ,- men nærmere om
at sejle sommertur med børnebørnene og det sejl uvante frue.... så er du på
sporet