Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gitzo stativ-spørgsmål
Fra : Karsten Heitmann

Dato : 02-09-01 13:24

Jeg har netop købt en Gitzo G1558 monopod stativ og undrer mig mildest
talt over designet.

Det er een af den slags teleskop etbens-stativer som kan foldes på
midten.

Efter at have stået og "skudt" en halv time her den anden dag, kom min
kone og spurgte om "det var meningen at stativet skulle være så skævt".
Til min skræk så jeg at hun havde ret. Der hvor stativet kan foldes var
det begyndt at give efter for vægten af udstyret, og begyndte så at
folde sammen.

Dette kan jeg naturligvis ikke bruge til noget - tænk at være igang med
en session og så stativet pludseligt insisterer på at folde sammen
UANSET hvor meget man har spændt det fast i samlingen ?!?! Så tåbeligt
er stativet designet, at man end ikke kan montore et spændbånd i
samlingen og derved forhindre det i at folde sammen een gang for alle.

Jeg fatter ganske enkelt ikke det smarte ved det design. Hvis det er et
teleskop-stativ, hvorfor i alverden skal det så også kunne folde sammen
på midten ????

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der eventuelt kan gøres for at
forhindre det i at folde sammen, eventuelt andre Gitzo-stativ ejere ???

mvh
Karsten

--
Posted from cpe.atm0-0-0-127191.boanxx1.customer.tele.dk [193.89.254.158]

Fra : Langgaard

Dato : 03-09-01 19:40

Hej

Smid det væk og køb et Manfrotto, det er også meget billigere

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?