Cross of Iron [måske en lille smule spoile~
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 02-09-01 12:11

Jeg så subj. i går, efter at have læst anmeldelsen på imdb.com - den har
fået 7.5 i rating, men det jeg lagde mærke til var at den valgte user
comment lyder: 'Best War film there is' - og det lyder jo lovende.

Jeg tror desværre bare at jeg havde sat forventningerne for højt, for
hvad var der så ekseptionelt ved den?

Den var da ganske ærlig i skildringen, og trådte godt og grundigt på
[insert bad guys name here] ønske om at opnå jernkorset - men jeg syntes
på intet tidspunkt at det var en rigtig god film.

Det var dog en fed start og slutning - den barnesang ovenpå scener af
nazisterne og krigens rædsel - men jeg synes bare ikke rigtig at resten
af filmen levede op til det. Jeg synes det bedste var beskrivelsen af
Steiners 'frontkuller'.

Hva synes I om den? Er det en klassikker som jeg bare ikke værdsætter
eller er den ikke så god?

MVH ANR

"Can't we have one meeting that doesn't end with us
digging up a corpse?"
-Mayor "Diamond" Joe Quimby

Fra : Morten Møller Kriste~

Dato : 03-09-01 13:29

Nu er jeg ikke rigtig inde i den der rating, men jeg regner med, at du
mener 7,5 ud af 10.
Jeg synes filmen er en udemærket krigsfilm, men lang fra den bedste. Den er
cool nok i angående hvor langt kaptajnen vil gå for at få the iron cross,
men så heller ikke bedre. Scenerne i starten og slutningen med de syngende
børn er rigtig god, men har ikke så meget at gøre med resten af filmen.
Jeg synes der er lavet langt bedre film om tyske soldater under
2.verdenskrig end "Cross of Iron". Stallingrad og Das Boot (ekstra bonus
fordi tyskerne i filmene også taler tysk) er klart bedre.
Når jeg tænker over er de fleste andre krigsfilm jeg har set en del bedre.
Måske fordi at Cross of Iron bare foregår et tilfældig sted på østfronten
(så vidt jeg husker), og i stedet for at tage en historisk begivenhed/slag
op (som "A bridge too far") beskæftiger sig med kaptajnes besættelse/begær
etc. af jernkorset. Jeg synes, at når man skal lave en krigsfilm som cross
of iron skal der bare være noget mere guf på personerne, de personer fanger
ikke en, og det er lidt som om den film ikke ved hvad den vil beskæftige sig
med, men der er da helt sikkert nogle gode scener i.

Tak på forhånd og på forhånd tak.

MVH
HANSON

p.s. Das Boot tager jo heller ikke et specefik slag op, men den beskrivelse
den laver af de mænd i ubåden er for cool. Den film er for god!