Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skæve linier eller gå på vandet !!!
Fra : Jan Lauenborg

Dato : 01-09-01 21:20

Hvis det er nogle mennesker i dette forum der har nogle meninger, hvad er
disse så i forhold til dette billede, som har skæve linier ind i mod midten,
uden at jeg kunne gøre noget ved det, da jeg ikke kan gå på vandet.

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=557

Mvh Jan

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-09-01 21:19

"Jan Lauenborg" <jan.lauenborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
midten,
> uden at jeg kunne gøre noget ved det, da jeg ikke kan gå på vandet.

**************

Jeg synes de blå skodder ser lamme ud.
Ellers en solid bygning.

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 01-09-01 21:40

> Jeg synes de blå skodder ser lamme ud.
> Ellers en solid bygning.

lamme ?

tja, men sådan så de altså ud...

Mvh Jan

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-09-01 21:43

> lamme ?
>
> tja, men sådan så de altså ud...
>
> Mvh Jan
******************

Det ser ud som om, der kunstigt er skruet
op for de blå nuancer.

Måske de var malet med neon-farve ?!

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 01-09-01 22:54

> Det ser ud som om, der kunstigt er skruet
> op for de blå nuancer.
>
> Måske de var malet med neon-farve ?!

Billedet er taget i raw og konverteret til tif format med bibble. Skodernes
og himlens farve gøres klare ved at justere level, men farven er som den er
i virkeligheden.

Mvh Jan

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-09-01 23:22

> og himlens farve gøres klare ved at justere level, men farven er som den
er
> i virkeligheden.
****************

Sjældent er himlen så blå her i Jylland.

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 02-09-01 00:24

> Sjældent er himlen så blå her i Jylland.

Jeg ved det, derfor bor jeg på fyn

Seriøst, så var der den dag et fantastisk lys, det så jeg straks da jeg kom
hjem med billederne, den samme observation havde en anden fotograf gjort, og
hans billeder havde også en særlig udstråling den dag. Jeg har faktisk en
hel serie af billeder fra den dag, og de er alle særligt klare og
farverige...

Du kan se de andre billeder her, hvis du er interesseret...
http://www.ronzak.com/kritik/odensehavn/

Mvh Jan

Fra : KH.

Dato : 01-09-01 22:21

"Jan Lauenborg" <jan.lauenborg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> lamme ?
>
> tja, men sådan så de altså ud...

Jeg synes nu engang, det er en fed blå farve..
Det er ikke så tit, man ser en så flot farve træde så tydeligt igennem..
Men det er lige før, at den blå farve stjæler opmærksomheden..

Mvh. Klaus.

--
http://www.sitecenter.dk/stockbroker

Fra : P.C.

Dato : 02-09-01 10:54

Hi.

KH. skrev i meddelelsen <3b91511f$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Jeg synes nu engang, det er en fed blå farve..
>Det er ikke så tit, man ser en så flot farve træde så tydeligt igennem..
>Men det er lige før, at den blå farve stjæler opmærksomheden..

Der _findes_ ikke nogen "grim" farve ; alle farver er smukke.
Men sat op på disse skodder, forvandler det selve huset til et monstrum der har
mistet karakter. ------- Nul hensyn til at fremhæve noget indtryk af bygningen
eller bygningens struktur, En farve der i denne sammenhæng nærmest gør en
bygning der ellers virker meget varieret og nemt kunne have fået fremhævet
vigtige æstetiske kvaliteter. Jeg tror arkitekten har været skide sur på den
bygning og bare har ledt efter en mulighed for at råbe højt ; ----- det er så
det indtryk man efterlades med og ikke de kvaliteter arkitekten har fundet i
bygningen, og fremhævet i sit valg af neon farver.
Jeg synes det er ringe ; ikke billedet, fordi som du skriver afspejler det blot
virkeligheden og virkeligheden og kunstnerens ærinde er så åbentbart, at
fortælle os at pågældende er lud doven og er totalt ligeglad med en flot
bygning.
Have a nice day.
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/Image-aaaaa.jpg

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 03-09-01 01:28

> [...]

> virkeligheden og virkeligheden og kunstnerens ærinde er så åbentbart, at
> fortælle os at pågældende er lud doven og er totalt ligeglad med en flot

Hej PC, jeg tror at de blå skodder har en helt anden funktion fra fortiden,
nemlig som afmærkning der ses tydeligt fra kanalen, selv i tåget vejr, som
det sted hvor skibene skulle lægge til, for at lodse.

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men hvis der skulle være en logisk
forklaring....

Mvh Jan

Fra : P.C.

Dato : 03-09-01 15:27

Hi.

Jan Lauenborg skrev i meddelelsen
<3b92cc6a$0$2766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Jeg ved ikke om det er rigtigt, men hvis der skulle være en logisk
>forklaring....

Logik ?
Næ , ------ de har garenteret været lud dovne i gamle dage og fuldstændigt
ligeglade med en pæn bygning der garenteret lugtede af spegesild ;))
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/upl/fuselage-text-1w.jpg

http://w1.1396.telia.com/~u139600113/upl/fuselage-text-2w.jpg

http://w1.1396.telia.com/~u139600113/upl/fuselage-wings-3d.jpg

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-09-01 19:13

"Jan Lauenborg" <jan.lauenborg@mail.dk> wrote in message

> [...]
> det sted hvor skibene skulle lægge til, for at lodse.
>
> Jeg ved ikke om det er rigtigt, men hvis der skulle være en logisk

Det ville være ret åndssvagt, da blå er den farve, der ses dårligst gennem
tågen og rødt den, der ses bedst.

mvh
Jan