Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flashfod og øv!!
Fra : Tue Vestergaard

Dato : 01-09-01 17:57

Jeg er lige kommet hjem efter at være skvattet bagover og landet på mit
kamera med min flash påmonteret. Dette resulterede desværre i, at foden på
flashen flækkede. Øvøvøv!!!!!!

Er det normal praksis at udskifte foden, eller er den eneste chance at gå i
gang med hobbylimen?

--
Tue Vestergaard
Brabrand

Fra : Michael N. Steen

Dato : 01-09-01 19:29

Tue Vestergaard <tue.vestergaard@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:999367521.874112@angua.skjoldhoej.dk...
> [...]
> flashen flækkede. Øvøvøv!!!!!!
>
> Er det normal praksis at udskifte foden, eller er den eneste chance at gå

Skift foden hvis du kan få fat i en. Du skriver ikke hvilket mærke det er,
men jeg ved at man kan købe en ny fod til (ihvertfald nogle af) Canons
flash.
Plast kan være svært at lime, især hvis man ikke er sikker på hvilken slags
det er, og hvilken speciallim man skal anvende.

Mvh
Michael Steen

Fra : Søren Blom

Dato : 02-09-01 01:31

"Michael N. Steen" <m.steen@get2net.dk> skrev

Jeg har engang fået skiftet foden på en Minolta Dynax Blitz, det skete
igennem den lokale fotohandler og kostede vist omkring 250 kr. for et par år
siden, så det er noget som bliver gjort af værksteder.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 02-09-01 08:50

> [...]
år
> siden, så det er noget som bliver gjort af værksteder.

Det lyder godt, for nu er det blevet morgen og limen er tør, men....den er
da vist ikke helt stabil.

Jeg prøver nogle af de lokale fotohandlere.

--
Tue Vestergaard
Brabrand

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 02-09-01 09:09

"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@wanadoo.dk> wrote in

> Det lyder godt, for nu er det blevet morgen og limen er tør, men....den
> er da vist ikke helt stabil.

Hvis det nu ikke lader sig gøre med at skifte den, så prøv Araldit. Fås i
byggemarkeder.

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html?bruger=48

Fra : Niels

Dato : 02-09-01 11:16

Prøv superlim, eller sekundlim som det også hedder. Det kan holde helt
fantastisk på visse plastictyper.

Niels

On Sat, 1 Sep 2001 18:57:16 +0200, "Tue Vestergaard"

Fra : Michael N. Steen

Dato : 02-09-01 18:45

Niels <sloth@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ml14ptg47s72ecbmqbbnudupha5dsrckhm@4ax.com...
> Prøv superlim, eller sekundlim som det også hedder. Det kan holde helt
> fantastisk på visse plastictyper.
>
> Niels
Det er rigtigt, men sekundlim (cyanoacrylat) er ikke fugtstabil, d.v.s. man
kan ikke være sikker på, at det holder i det lange løb.

Mvh
Michael Steen