Hvilket Selskab..
Fra : Rasmus

Dato : 01-09-01 16:05

Jeg har tænkt på at flytte jeg gider ik Sonofons HØJE priser
Jeg havde tænkt på ::
Telemore
Eller TDC
Men efter hvad jeg kan se HELST Telemore..
Hvadb synes i ????. Jeg vil gerne have flyttet nr Og det kan telemore.

Rasmus

Fra : Fischer

Dato : 01-09-01 16:58

> [...]
> Men efter hvad jeg kan se HELST Telemore..
> Hvadb synes i ????. Jeg vil gerne have flyttet nr Og det kan telemore.

VENT!!!
Nummerportaliteten virker ikke endnu. Der er stor risiko for at du vil stå
uden nummer i en periode.
Vent derfor et par måneder.

*Fischer

Fra : Niller

Dato : 01-09-01 22:44

> VENT!!!
> Nummerportaliteten virker ikke endnu. Der er stor risiko for at du vil stå
> uden nummer i en periode.

Det virker fint når bare dem der udfylder skemaerne skriver alle oplysninger
på.
Der går ca. 30 dage før et givent nummer er flyttet over pga. den 30 dages
opsigelse alle selskaber har.

Ellers kan jeg ikke se nogen problemer i det.

-> Rasmus: Hvis vi skal hjælpe dig med at finde et nyt selskab, kunne det
hjælpe hvis du skrev hvormeget du bruger din fon og hvorhenne samt hvem du
ringer mest til (mobil eller fastnet)...

MVH

Niels Præstegaard

Fra : A. Anonym

Dato : 01-09-01 18:17

> [...]
> Men efter hvad jeg kan se HELST Telemore..
> Hvadb synes i ????. Jeg vil gerne have flyttet nr Og det kan telemore.

Skift til Telmore til november eller deromkring.

Jeg tror ikke at Tele Danmark mobil er specielt meget billigere end Sonofon,
hvis overhovedet.

Både Tele Danmark Mobil og Telmore bruger TDCs net.

Fra : Morten Jensen

Dato : 01-09-01 19:08

Sonofons HØJE priser?????????

Så er det da hvis du har et fritidsabonnemet og kun bruger den inden kl. 17
( 4kr. min )

I den seneste test i et mobilblad er Sonofon Variant m. billigzone kåret til
det suverænt billigste abonnement, et stykke foran Telmore og alle de
andre........

Prøv at regne lidt på det.....

Morten

Fra : John K

Dato : 01-09-01 22:15

> [...]
til
> det suverænt billigste abonnement, et stykke foran Telmore og alle de

Tja...

SMS-pris hos Sonofon: 50 øre pr. stk.

SMS-pris hos Telmore: 25 øre pr. stk.

Laveste minutpris ved Sonofon-variant: 1,25 kr. - hertil kommer en månedlig
abonnementafgift på 75 kr.

Minutpris ved Telmore: 1.25 kr.

Hvem er så billigst - dit mobilblad bør vist købe en bedre lommeregner :)

Mvh

John K

Fra : Morten Jensen

Dato : 01-09-01 22:53

Joooooooow, men hvis du nu læste hele teksten jeg skrev og virkelig prøvede
at regne efter, som jeg også skrev, så ville du finde disse tal frem.....

MED billigzone, 60 øre i minuttet om dagen og 35 øre om aftenen....

Jeg skrev ikke at det måske var det bedste for dig, men hvis du regner på
dit forbrug, hvornår du snakker, hvor mange SMS du sender osv. så kan der
være mange penge at spare...

En anden mulighed er Orange Viva... Man giver kr. 150,- om måneden og får så
5 timers taletid inkluderet.... Man skal bare tale fra kl. 18-8 eller i
weekenden, taler man udover disse tidspunkter koster det 2,50 kr. pr.
minut....

En anden ting folk tit glemmer når de skifter til eks. Telmore fordi alle
tror det er så billigt er, at der kommer en opkaldsafgift på 0,25 øre pr.
opkald... Det gør der ikke ved bl.a Sonofon & Orange...

Mobilmarkedet er en jungle og man behøver ikke at tage det første og bedste
tilbud, bare fordi det ser billigt ud.....

Morten

Fra : John K

Dato : 02-09-01 00:39

> [...]
> at regne efter, som jeg også skrev, så ville du finde disse tal frem.....
>
> MED billigzone, 60 øre i minuttet om dagen og 35 øre om aftenen....

Jo tak, men hvad koster det så i abonnement om måneden - sikkert en
bondegård hvis jeg kender Sonofon ret.

> Jeg skrev ikke at det måske var det bedste for dig, men hvis du regner på
> dit forbrug, hvornår du snakker, hvor mange SMS du sender osv. så kan der
> være mange penge at spare...

Nej - det er netop derfor jeg dropper Sonofon.

> [...]

> 5 timers taletid inkluderet.... Man skal bare tale fra kl. 18-8 eller i
> weekenden, taler man udover disse tidspunkter koster det 2,50 kr. pr.

Det er så alt det pjat jeg ikke gider.
Jeg gider ikke være afhængig af hvornår jeg kan tale til en fornuftig pris
og hvor, samt at der er forskellige priser afhængig af hvilket selskab folk
har.
Med Telmores priser er der ikke så meget at rafle om - det er ens pris
døgnet rundt, uanset hvem du ringer til og hvor i landet.

> En anden ting folk tit glemmer når de skifter til eks. Telmore fordi alle
> tror det er så billigt er, at der kommer en opkaldsafgift på 0,25 øre pr.
> opkald... Det gør der ikke ved bl.a Sonofon & Orange...

Ifølge Sonofon's og Orange's site betaler man 25 øre i opkaldsafgift - så
det passer ikke.

> Mobilmarkedet er en jungle og man behøver ikke at tage det første og
bedste
> tilbud, bare fordi det ser billigt ud.....

Næh, jeg har efterhånden også prøvet samtlige store selskaber, bortset fra
Mobilix/Orange.
Kundeservicemæssigt var TDC Mobil de bedste, men for dyre. Hos Sonofon havde
jeg ikke rigtig brug for deres kundeservice.

Mvh

John K

Fra : Michael Jensen

Dato : 02-09-01 09:20

> [...]
> Med Telmores priser er der ikke så meget at rafle om - det er ens pris
> døgnet rundt, uanset hvem du ringer til og hvor i landet.

Det har du ret i, men f.eks. jeg ringer altid på de tidspunkter hvor Orange
Viva er biligt, derfor vil det være utroligt dyrt for mig at skulle til at
benytte mig af Telmore eller Tiscali istedet for.

Man skal hele tiden være opmærksom på, at med mobiltelefon er abonnement
ikke billigt for alle bare fordi det er for en selv.

> Ifølge Sonofon's og Orange's site betaler man 25 øre i opkaldsafgift - så
> det passer ikke.

Det er næsten korrket. Man betaler ikke opkalds afgift med Orange Viva og
Modus. Heller ej med Mayday.

Mvh.

Michael Jensen

Fra : Tim Frølich Pedersen

Dato : 02-09-01 21:59

Ok ! Fedt at give 60 eller 35 øre i minuttet når man ringer fra sin
billigzone ( somregel hvor man bor ) når man kan ringe fra fastnet til 12.5
til 28 øre !

Fra : John K

Dato : 02-09-01 23:11

> Ok ! Fedt at give 60 eller 35 øre i minuttet når man ringer fra sin
> billigzone ( somregel hvor man bor ) når man kan ringe fra fastnet til
12.5
> til 28 øre !

Ja - specielt fedt hvis man ikke har en fastnettelefon :)

Mvh

John K

Fra : jan steen sørensen

Dato : 03-09-01 09:40

> [...]

>5 timers taletid inkluderet.... Man skal bare tale fra kl. 18-8 eller i
>weekenden, taler man udover disse tidspunkter koster det 2,50 kr. pr.

Har derfor 2 forskellige abon. med fordel (ét i telefonbogen og et med
udeladt nummer)
Ét Telia Classic Plus 50 øre/min.+opkaldsafgift (bruges til alle
fastnetnumre og Telia mobilnumre) abon. koster abon.:125kr/md.
Ét Orange Viva abon. (fra den gang de startede det) - bruger det 100% kun
mellem 18-08 (i "fritiden") ringer til 50 øre/min. (uden opkaldsafgift) til
ALLE danske numre (også på tværs af operatører) abon.: 150kr./md. inkl. 300
min taletid.!

> [...]
>
>Mobilmarkedet er en jungle og man behøver ikke at tage det første og bedste
>tilbud, bare fordi det ser billigt ud.....

nemlig, men der kommer meget an på dit behov!

Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-01 22:41

Morten Jensen skrev:

>I den seneste test i et mobilblad er Sonofon Variant m. billigzone kåret til
>det suverænt billigste abonnement, et stykke foran Telmore og alle de
>andre........

Hvis man ikke har brug (eller vil betale) for billigzonen, så er det
bestemt ikke det billigste. Min mobiltelefon er netop _mobil_, dvs.
når jeg er hjemme bruger jeg den ikke - der bruger jeg min
fastnetstelefon. Jeg vil ikke kunne bruge en billigzone til så meget.

>Prøv at regne lidt på det.....

Gør det, ja... :)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-09-01 14:22

On Sat, 1 Sep 2001 20:08:06 +0200, "Morten Jensen"
<mortenjensen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>det suverænt billigste abonnement, et stykke foran Telmore og alle de

Telestyrelsen mener nu at Telmore og Tiscali er de billigste ifølge
den nye udgave af deres "prisguide"

Okay Sonofon bliver billigst når man taler 450 minutter i kvartalet
men man skal næsten være af hunkøn for at tale så meget frivilligt i
mobil

Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-09-01 14:27

Lars Christensen skrev:

>Okay Sonofon bliver billigst når man taler 450 minutter i kvartalet
>men man skal næsten være af hunkøn for at tale så meget frivilligt i
>mobil

Jeg vil tro at Sonofon Variant er billigst hvis man KUN har
mobiltelefon og ringer meget hjemmefra - og man køber billigzone.

Men man skal også huske, at det så er væsentligt dyrere for vennerne
at få fat i en, de skal jo ringe til mobilnummer HVER gang, og ikke
til et fastnetnummer.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Søren Bendesen

Dato : 06-09-01 16:49

Det behøver man nu ikke for at snakke i 450 min i kvartalet... Jeg snakker
omkring 4-6 timer hver måned.... Jeg har så godt nok heller ingen fastnet
telefon.

Søren

Fra : Allan H. Honner

Dato : 02-09-01 00:53

On Sat, 1 Sep 2001 17:04:30 +0200, "Rasmus" <littelhupi@sol.dk> wrote:

> [...]
>Men efter hvad jeg kan se HELST Telemore..
>Hvadb synes i ????. Jeg vil gerne have flyttet nr Og det kan telemore.

Tja og det kan Telmore absolut ikke. Hvis du står og vil flytte dit
nummer her og nu, så glem alt om Telmore. De kan ganske simpelt ikke
finde ud af det der med nummerportabililtet.

Men hvis du venter et par måneder, eller i hvert fald er frisk på at
skulle undvære din mobiltelefon i så lang tid, så skift du blot til
Telmore. Jeg har nu været uden mobiltelefon i 17 dage. Jeg har sendt
to henvendelser via deres website, og en mail til deres support
afdeling. Mailen sendte jeg d. 26, og den blev læst d. 30. Men jeg har
endnu ikke fået noget svar på det jeg spurgte om. Det var såmænd også
bare om de kunne sige hvornår der var en chance for at jeg kan komme
til at bruge min mobiltelefon igen, og det svar har de tilsyneladende
ikke.

--
Venlig hilsen
Allan H. Honner

Fra : Rasmus

Dato : 02-09-01 06:52

Jeg skriver mest SMSèr og derfor er Telemore ok SYNES JEG ......
Jeg synes at sonofons priser er høje på SMS/og måndes geby

Rasmus

Fra : Allan H. Honner

Dato : 02-09-01 18:19

On Sun, 2 Sep 2001 07:52:12 +0200, "Rasmus" <littelhupi@sol.dk> wrote:

>Jeg skriver mest SMSèr og derfor er Telemore ok SYNES JEG ......
>Jeg synes at sonofons priser er høje på SMS/og måndes geby
>
>Rasmus

Jeg syntes også at Telmore, var det bedste tilbud på markedet, derfor
ville jeg flytte mit nummer fra Sonofon til dem. Men det lykkedes så
åbenbart ikke. Jeg har stadigvæk ikke hørt en lyd fra dem siden de
skrev at de var forsinket.

Det er ikke så meget det, at jeg synes du skal blive hos Sonofon, for
det kan jeg absolut godt forstå du ikke gider, men jeg synes du enten
skal vælge et andet selskab end Telmore, eller være forberedt på at
det altså kan vare alt mellem et par timer, til at par måneder at
skifte nummer, og i den tid er du uden mobiltelefon.

--
Venlig hilsen
Allan H. Honner

Fra : Tim Frølich Pedersen

Dato : 02-09-01 22:04

Jeg har flyttet 2 numre fra henholdsvis Tele2 mobil og Orange uden
problemer. Med det ene nummer stod jeg uden forbindelse i ca 1 time og så
virkede det. Med det andet 40 min.

Kan klart anbefale Telmore. Klart at der med så mange nye kunder "altid" vil
opstå nogle fejl.

Så skift du bare !

Fra : Søren Bendesen

Dato : 06-09-01 16:47

Gør som mig....

Jeg har tilmeldt mit Sonofon nummer via DLG, dvs. som storkunde, som så
derimod betaler 30% af mit abonnement, 20% af mine samtaler og 53% af mine
sms beskeder. Det eneste det kræver er et standard abonnement.

dvs.
168 kr i abonnement pr. kvartal
1,56 kr. i dagtimerne (0800-1930)
0,76 kr. om aftenen (1930-0800) og søn-/helligdage
0,235 kr. for sms beskeder

Dertil kommer det at jeg giver 14 kr om måneden til billigzone, som så
bevirker at jeg giver følgende priser når jeg ringer til fastnet fra
billigzonen. De 14 kr. har jeg hurtigt tjent ind igen, på
samtalebesparelsen.

0,48 kr. i dagtimerne 8-1930
0,24 kr. om aftenen og søn-/helligdage

Alt i alt vil jeg tillade mig at sige at det er nok et af de billigere
abonnementer der findes....

Hvis der er nogen der vil vide hvordan det skal gøres så skriv en mail til
mig, på følgende mail: bendesen@mail1.stofanet.dk og Nej! Jeg er ikke ansat
ved DLG *S*

Venlig hilsen
Søren Bendesen