Tekstbrytning...
Fra : Bjørn Hytjanstorp

Dato : 01-09-01 13:42

Er det mulig å "tvinge" et lang ord til å bli delt opp når det kommer til
enden av en celle i en tabell?
Saken er at jeg vil unngå at noen kan skrive lange, sammenhengende tulleord
bare for å
ødelegge utseeendet i gjesteboken min.
Kan dette gjøres i <Textarea> i utfyllingsfeltet, eller kan man gjøre dette
i tabelloppsettet på selve siden?

Mvh

Bjørn

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 01-09-01 19:28

Bjørn Hytjanstorp wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er det mulig å "tvinge" et lang ord til å bli delt opp når det kommer til
> enden av en celle i en tabell?

Ja, prøv at kigge her:
http://www.html.dk/faq/00065/

For at bruge metoden til det formål du beskriver er du nok nødt til at
skrive en serverside funktion, som indsætter den blød bindestreg i lange
ord.

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bjørn Hytjanstorp

Dato : 02-09-01 12:48

"Jonas Astrup - html.dk" <jonas.usenet@html.dk> skrev i melding

> [...]
>
> For at bruge metoden til det formål du beskriver er du nok nødt til at
> skrive en serverside funktion, som indsætter den blød bindestreg i lange

Ok. Jeg var inne hos dere dagen før jeg postet dette innlegget. Tenkte ikke
på at jeg kunne bruke den løsningen i en ev. if-setning...

Skal prøve det nå.

Takk for tipset

Mvh

Bjørn