Konventer Avi til swf ?
Fra : Chistiansbro

Dato : 01-09-01 11:43

Hej NG

kender i et program der kan konvertere avi til swf (flash) ?

vh
christiansbro

PS: beklager hvis denne postering ikke er i den rette gruppe

Fra : Danelaw

Dato : 02-09-01 18:58

"Chistiansbro" skrev d. 01-09-01 11:43 dette indlæg :
> Hej NG
>
> kender i et program der kan konvertere avi til swf (flash) ?
flix fra www.wildform.com kan gøre dette ret hurtigt, den nyeste version
af adobe premiere kan også..

ellers et hvilket som helst program som kan convertere til en
billedsekvens, f.eks quicktime pro, så kan du eksportere bitmap
sekvensen, og lydsekvensen og importere den i flash

Venligst

Danelaw

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars

Dato : 03-09-01 13:18

Danelaw <Danelaw.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fouk7.572$9V5.20835@news000.worldonline.dk...

> [...]
> billedsekvens, f.eks quicktime pro, så kan du eksportere bitmap
> sekvensen, og lydsekvensen og importere den i flash

Det må da fylde urimeligt meget, når man laver bitmap-filmsekvenser om til
vektorgrafik?

MVH Lars

Fra : Danelaw

Dato : 03-09-01 15:24

> Det må da fylde urimeligt meget, når man laver bitmap-filmsekvenser om
til
> vektorgrafik?

tjaa... det er et spørgsmål om at tweeke det i publish settings for
jpeg kvalitet, og for lyden... men det er f.eks fint til at streame
fungere ligesågodt som realplayer eller quicktime, men film er altid
stort... kig på www.wildform.com under flix, der har de en del streams,
fordelen ved at gøre det i .swf er at sågodt som alle har pluginet i
forvejen i deres browser. men du convertere det ikke til vector med
disse programmer.

Selvom du selfølgeligt godt kan, hvis det er det der er målet, kan du jo
få de her lidt abstrakte filmsekvenser ud af det, men så skal du først
trace bitmap i flash, og størrelsen komme sæføli an på antal farver, og
pixel størrelse, til større vector film, vil jeg anbefale at du bruger
Adobe Streamline, og importere illustrator .ia fileren ind ind Flash

mvh

Danelaw

http://www.kandu.dk/