Nokia Cardphone
Fra : A. Anonym

Dato : 31-08-01 21:05

Er dette den rigtige gruppe til at spørge om Nokia Cardphone 2.0?

Jeg har lige sat den op med et Tele Danmark SIM kort i. Det virker fint på
en firma-forbindelse med både 9.6 kbps og 28.8 kbps. Kan man ikke køre 14.4
eller 43.2downstream/14.4upstream i Danmark?

Men den virker ikke umiddelbart når jeg ringer op til get2net's "normale"
modemnummer. Det virker ellers med en Ericsson SH888 via IR. Det synes jeg
er lidt mærkeligt, da de begge er telefoner - Nokia Cardphone er bare formet
som et PCMCIA kort.

Fra : Morten Jensen

Dato : 31-08-01 22:29

Hey!

Ericsson SH888 kan du sagtens bruge til at kalde op på eks. Get2net..

Det kan du ikke med en Card Phone...
Det er High Speed Data... Der skal du have fat i Tele Danmark eller en anden
udbyder der understøtter High Speed Data..

Har selv prøvet med Sonofon og det fungerede upåklageligt..

Morten

Fra : Fenris

Dato : 01-09-01 07:59

> Det kan du ikke med en Card Phone...
> Det er High Speed Data... Der skal du have fat i Tele Danmark eller en anden
> udbyder der understøtter High Speed Data..

Er Sonofon ikke den eneste udbyder i DK, der levere High Speed Data, jeg har
hørt at det skulle være ret så højt. Men det kræver abb. med Sonofon.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-01 11:17

Fenris skrev:

>Er Sonofon ikke den eneste udbyder i DK, der levere High Speed Data, jeg har
>hørt at det skulle være ret så højt. Men det kræver abb. med Sonofon.

TDC/VIC kan også.
http://www.vic.dk/vic/mobileloesninger/highspeed/highspeed_card.htm#card_phone

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-01 11:15

Morten Jensen skrev:

>Ericsson SH888 kan du sagtens bruge til at kalde op på eks. Get2net..
>
>Det kan du ikke med en Card Phone...

Card Phone understøtter da også almindelige dataopkald - gør den ikke.
Alt andet ville undre mig. 'Rigtige' telefoner med High Speed Data,
kan da også køre almindelige dataopkald.

>Det er High Speed Data... Der skal du have fat i Tele Danmark eller en anden
>udbyder der understøtter High Speed Data..

Ja, hvis man vil køre med High Speed, men er du sikker på den ikke kan
køre alm. dataopkald? Jeg undres...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : A. Anonym

Dato : 01-09-01 14:50

Fortæl mig noget jeg ikke ved.

Fortæl mig hvorfor. Jeg har lige gjort det. Jeg fik 20 kbps fra download.com
i en hurtig test på en 28.8 kbps forbindelse via TDK (teledanmark sim kort)
og get2net.

> Card Phone understøtter da også almindelige dataopkald - gør den ikke.
> Alt andet ville undre mig. 'Rigtige' telefoner med High Speed Data,
> kan da også køre almindelige dataopkald.

Jeg skrev at jeg brugte Tele Danmark som telefon udbyder.

> Ja, hvis man vil køre med High Speed, men er du sikker på den ikke kan
> køre alm. dataopkald? Jeg undres...

Jo, det kan man godt - i hvert fald 9.6 kbps og det kan man vel ikke kalde
high speed? Jeg skrev at det virkede fint med både 9.6 og 28.8 kbps med
opkald til firmaets netværk. Bare ikke med et get2net abonnement (men det
gør det nu). Carphone 2.0 kan også faxe og bruges til voice opkald med et
headset.

Er der ikke nogen der har personlige erfaringer med Cardphone og ikke bare
sidder og fortæller mig forkerte ting?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-01 19:07

Hej A. Anonym (hvorfor ikke stå ved dit navn?). Du har svaret på et
indlæg jeg skrev, og qouter som om det er noget jeg skrev - det er det
ikke.

Til resten af dit indlæg, så kan jeg kun sige - at jeg tror du får
mere hjælp, hvis du taler pænt til folk der prøver at hjælpe dig.

F.eks.
>Fortæl mig noget jeg ikke ved.

Det er da ikke særlig pænt at skrive sådan...

>Er der ikke nogen der har personlige erfaringer med Cardphone og ikke bare
>sidder og fortæller mig forkerte ting?

Vi holder bare vores mund nu, så.
Der er ikke nogen der prøver at genere dig.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : A. Anonym

Dato : 02-09-01 12:50

> Hej A. Anonym (hvorfor ikke stå ved dit navn?). Du har svaret på et
> indlæg jeg skrev, og qouter som om det er noget jeg skrev - det er det
> ikke.

Jeg ved godt at det ikke var dig der skrev det. Du skrev spørgende og
undrende (med rette da Morten skrev noget vrøvl), hvilket er fint, når man
ikke er sikker. Men Morten Jensen skrev direkte forkert ting. Undskyld hvis
du føler dig ramt.

> Til resten af dit indlæg, så kan jeg kun sige - at jeg tror du får
> mere hjælp, hvis du taler pænt til folk der prøver at hjælpe dig.
>
> F.eks.
>
> Det er da ikke særlig pænt at skrive sådan...

Man kan starte med at læse mit indlæg. Han fortalte mig noget, som jeg havde
skrevet i det indlæg, han svarede på.

> Vi holder bare vores mund nu, så.
> Der er ikke nogen der prøver at genere dig.

Jeg vil heller ikke genere dig. Men når man kun tror ting, bør man også give
den opfattelse. Fx "jeg tror ikke at du kan bruge get2net" i stedet for "du
kan ikke bruge get2net".

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-09-01 12:54

A. Anonym skrev:

>Jeg ved godt at det ikke var dig der skrev det.

OK, tryk venligst reply/svar ud for det indlæg du svarer på - det gør
det nemmere at overskue debatten.

>Man kan starte med at læse mit indlæg. Han fortalte mig noget, som jeg havde
>skrevet i det indlæg, han svarede på.

Alle folk skriver frivilligt på usenet, og de fleste prøver at hjælpe
- jeg tror absolut ikke Morten gjorde det af ond vilje - han kan have
overset noget.

>Jeg vil heller ikke genere dig. Men når man kun tror ting, bør man også give
>den opfattelse. Fx "jeg tror ikke at du kan bruge get2net" i stedet for "du
>kan ikke bruge get2net".

Man bør også skrive pænt efter min mening. Alle lærer nye ting hver
dag, og alle laver fejl hver dag - Morten skrev åbenbart noget forkert
- igen, jeg tror ikke han gjorde det af ond vilje. Jeg tror blot han
vil undlade at svare på et indlæg fra dig næste gang - og det ønsker
du vel ikke?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : A. Anonym

Dato : 02-09-01 22:42

klip

> OK, tryk venligst reply/svar ud for det indlæg du svarer på - det gør
> det nemmere at overskue debatten.

Point taken. "jeg gjorde det ikke af ond vilje, jeg tror blot at jeg vil
undlade at svare på et indlæg fra dig næste gang (via et svar fra en anden
person)" ;)

> [...]
> - igen, jeg tror ikke han gjorde det af ond vilje. Jeg tror blot han
> vil undlade at svare på et indlæg fra dig næste gang - og det ønsker

Jo, hvis han taler som om han er rimelig sikker i sin sag og siger direkte
forkerte ting. Jeg blev irriteret over at:
1. Han tilsyneladende ikke havde læst eller opfattet hvad jeg havde skrevet
2. Gav mig direkte forkerte oplysninger

Ellers mener jeg også at man bør tale pænt.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-09-01 22:41

A. Anonym skrev:

>Jo, hvis han taler som om han er rimelig sikker i sin sag og siger direkte
>forkerte ting. Jeg blev irriteret over at:
>1. Han tilsyneladende ikke havde læst eller opfattet hvad jeg havde skrevet

Det sker jo at man læser forkert - det kan man vel ikke klandre folk
for.

>2. Gav mig direkte forkerte oplysninger

Det sker folk tager fejl - det sker for alle - og sådan er det.

>Ellers mener jeg også at man bør tale pænt.

Absolut!

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Tag et smut forbi www.simlock.dk og se hvad vi kan hjælpe med.

Se hvad kunderne har at sige: www.fergusons.dk/simlock

Fra : Morten Jensen

Dato : 02-09-01 22:57

UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD
UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD
UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD
UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD

Du skrev i din indledning om der var nogen der havde personlige erfaringer
med Cardphone... Og JA det har jeg..... Skrev bl.a at du skulle have en
udbyder der tilbyder High Speed Data.....

Det er tilladt, at tage fejl baseret på sin egen overbevisning, men hvis du
ikke kan acceptere det, så er det jo dig der har et problem........

Denne NG er til for at hjælpe hinanden, hvilket mange også prøver på....
Klart at der måske kommer en smutter en gang imellem....

Jeg melder da i den mindste ud med mit rigtige navn og ikke A. Anonym