Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
spørgsmål om en card-reader til dig.camera
Fra : Søren Petersen

Dato : 31-08-01 20:47

hvis man har en card-reader kan man så også bruge den som en bærbar harddisk
og flytte alm data over og så tage dem til en anden pc????

Fra : Erik Christensen

Dato : 31-08-01 21:30

"Søren Petersen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> hvis man har en card-reader kan man så også bruge den som en bærbar
harddisk
> og flytte alm data over og så tage dem til en anden pc????

Yes, jeg kører f.eks. mit Concorde regnskab direkte på et Cf-kort

Mvh
Erik

Fra : Kim Østrup

Dato : 31-08-01 22:14

Erik Christensen <erikac@post.tele.dk> skrev i en

> "Søren Petersen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> harddisk
>
> Yes, jeg kører f.eks. mit Concorde regnskab direkte på et Cf-kort

Hvor betryggende - er det af skattemæssige årsager

Mvh

Kim

Fra : Erik Christensen

Dato : 01-09-01 19:38

> Hvor betryggende - er det af skattemæssige årsager

Næh, der er intet fordækt i det, da man alligevel altid udprinter dagens
bogføring, men det er da ret genialt at man kan have sit bogføringsprogram
i skjortelommen og arbejde videre hvor man befinder sig, bare der er tilgang
til en CF-kort læser.

Mvh
Erik

Fra : André Andersen

Dato : 02-09-01 08:46

> men det er da ret genialt at man kan have sit bogføringsprogram
> i skjortelommen og arbejde videre hvor man befinder sig, bare der er
> [...]

Nååååå ja, alle har selvfølgelig lige en CF-reader og Concorde *LOL*

Fra : Erik Christensen

Dato : 03-09-01 19:42

"André Andersen" <andersen@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> tilgang

> Nååååå ja, alle har selvfølgelig lige en CF-reader og Concorde *LOL*

Concorde ligger jo på kortet, en CF-reader og driver har jeg altid med mig,
hvis det er en bærbar med PCMCIA behøves ingen driver, bare en adapter.

Mvh
Erik

Fra : Søren Petersen

Dato : 01-09-01 08:37

Hej Erik!

Hvad kræver det i installation på pc'en? er der en driver der skal
installeres eller hvordan? ser du den bare som et extra drev i stifinderen?

hilsen Søren

Fra : Erik Christensen

Dato : 01-09-01 19:46

> Hej Erik!
>
> Hvad kræver det i installation på pc'en? er der en driver der skal
> installeres eller hvordan? ser du den bare som et extra drev i
stifinderen?

Ja, du skal installere kortlæseren første gang, derefter dukker drevet op i
din
stifinder som et eksta drev, et CF-kort er udstyret med controller og
opfører
sig som en normal harddisk.
Det eneste du selvfølgelig skal sikre dig, er at du ikke fjerner kortet
medens der
skrivers eller læses fra det, der er som regel en lysdiode på læseren der
indikerer
om der er aktivitet.
Windows stoler dog ikke på at du selv kan holde kontrol med det og brokker
sig hvis du bare fjernet kortet. Den korrekte fremgangsmåde er at klikke på
det ikon som opstår på proceslinien og stoppe læseren før du fjerner kortet.

Jeg har haft meget nytte af kortlæser og de kort jeg har og det virker som
et
meget sikkert og robust system, har endnu aldrig tabt data.

Fra : Søren Petersen

Dato : 01-09-01 20:53

rart at kunne få info her på nettet - tak for det!