kan man købe en ip adresse som man køber e~
Fra : Bad Events - Jesper

Dato : 31-08-01 16:45

Desværre bor jeg i et område hvor kun tdc kan levere adsl (endnu). Og jeg
har kun "fået" en fast ip adresse på forbindelse. Mit spørgsmål er så, kan
jeg købe en ip adresse på nettet som jeg køber domain navne (som fx hos
networksolutions)?.

grunden til at jeg skal bruge flere faste ip'ere er, at jeg har flere
servere som skal på nettet.

på forhånd tak for svaret.
*j

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-08-01 19:02

"Bad Events - Jesper" <jesper@badevents.com> writes:

> [...]
> jeg købe en ip adresse på nettet som jeg køber domain navne (som fx hos

Normalt kan du mod passende betaling hos din ISP få tildelt et mindre
routet net, fx et /29 (8 adresser, hvoraf 5 vil være brugbare). Du kan
dog ikke umiddelbart tage dem med til en anden udbyder, hvis du senere
vælger at skifte, så skal du have mange flere adresser.

I øvrigt kræver det normalt at du over for RIPE kan dokumentere at du
har brug for mere end den ene adresse du får som standard. Skal du
have flere servere på nettet burde det dog ikke være det store
problem.

--
Jacob - www.bunk.cc
Editing is a rewording activity.

Fra : Bad Events - Jesper

Dato : 31-08-01 21:42

> [...]
> dog ikke umiddelbart tage dem med til en anden udbyder, hvis du senere
> vælger at skifte, så skal du have mange flere adresser.
Og det var jo lige precis det som var fidusen. men det gør nu ikke så meget.
jeg benytte en gratis dns hos www.zoneedit.com som "bare" skal opdateres.

> [...]
> har brug for mere end den ene adresse du får som standard. Skal du
> have flere servere på nettet burde det dog ikke være det store
Jeg vil tale med STORE bogstaver næste gang jeg taler med Total Dynamic
Chaos. Desværre kan kun tdc leverer adsl i skovlunde - endnu - og de vil
ikke gi' mere end en fast ip på deres Bredbaands produkt...

*j

Fra : Brian Ipsen

Dato : 31-08-01 20:27

On Fri, 31 Aug 2001 17:44:49 +0200, "Bad Events - Jesper"
<jesper@badevents.com> wrote:

> [...]
>networksolutions)?.
>
>grunden til at jeg skal bruge flere faste ip'ere er, at jeg har flere

Man søger om flere IP adresser - og ved TDC Pro@ccess er du så selv
nødt til at købe en router hvis du skal have mere end 1 IP adresse..

Man kan godt køre mail og web for flere domæner på den samme server..

/Brian

Fra : Bad Events - Jesper

Dato : 31-08-01 21:35

> Man søger om flere IP adresser - og ved TDC Pro@ccess er du så selv
> nødt til at købe en router hvis du skal have mere end 1 IP adresse..
Desværre oplyste tdc mig ikke om proaccess mulighederne da jeg fik min adsl
hos dem. routeren har jeg (zyxel prestige 310)

> Man kan godt køre mail og web for flere domæner på den samme server..
I know. Jeg skal bruge #2 til en proxy server (som ikke skal ligge på samme
maskine)

*j

Fra : Erik Palsbo

Dato : 02-09-01 09:34

Hvis du har brug for en ip-adresse fodi 'verden' skal kunne se din server,
akn jeg anbefale dig at bruge DynIP (http://www.dynip.com) sammen med
dynamiske ip-adresser.
Har du blot brug for at sætte flere pc'ere på den samme port, kan du bruge
en NAT-router, som bruger en ip-adresse mod nettet, og konvertere denne til
et større antal ip-adresser - i samme segment - på LAN-siden.
Kombinationen af Nat-router og DynIP er desværre ikke helt så simpel.
MVH
Erik