Hvad skal jeg passe på?
Fra : Denzazpar

Dato : 31-08-01 15:52

Hey, når jeg køber en mobil over nettet, hvad skal jeg så passe på..?

F.eks, hvis sælgeren ikke har manual eller kasse, bør jeg så være nervøs?

Og hvad skal man spørge om?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-01 11:06

Denzazpar skrev:

>Hey, når jeg køber en mobil over nettet, hvad skal jeg så passe på..?

Du tænker på at købe brugt?

>F.eks, hvis sælgeren ikke har manual eller kasse, bør jeg så være nervøs?

Kvittering er efter min mening et must - så kan han garantere den er
ikke er stjålet. Manual og kasse, tja - prisen skal vel være lavere
hvis dette ikke er med, men kvitteringen er det vigtigste.

>Og hvad skal man spørge om?

Svært at svare på... spørg måske hvorfor han sælger den.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : John K

Dato : 01-09-01 11:23

> Kvittering er efter min mening et must - så kan han garantere den er
> ikke er stjålet. Manual og kasse, tja - prisen skal vel være lavere
> hvis dette ikke er med, men kvitteringen er det vigtigste.

Hvordan kan han garantere det?

Mvh

John K

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-01 11:37

John K skrev:

>Hvordan kan han garantere det?

OK, jeg mente kvittering/fakture hvorpå købers navn samt IMEI-nummeret
på telefonen står. Så kan man sammenligne dette med det i telefonen
(findes som regel bag batteriet, og i displayet hvis man taster *#06#)

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 01-09-01 12:33

> Hey, når jeg køber en mobil over nettet, hvad skal jeg så passe på..?
> F.eks, hvis sælgeren ikke har manual eller kasse, bør jeg så være nervøs?

Det kommer i høj grad an på hvad det er for en telefon.
Køber jeg en billig taletidstelefon, så gemmer jeg ikke nødvendigvis kassen.
Og en ældre telefon kan du heller ikke forvente at få emballage med til.

Men er det en 6 måneder gammel Nokia 6210, så ville jeg forvente at sælger
havde emballage og manual.

> Og hvad skal man spørge om?

Check altid at telefonens IMEI nummer (*#06#) stemmer med det på etiketten
(de 14 første cifre).

*Fischer