Kommando-linie halløjsa.
Fra : Jacob Vandborg

Dato : 31-08-01 14:53

Hej gruppe.

Jeg sidder og bakser lidt med et java program, og vil gerne tilføre det
nogle værdier i kommando prompten.

Ex.
java dk.test.myprog.Main -DProp=1

Jeg bruger System.getProperty() til at hente Prop, men det eneste den
returnere er null.

Hvis det kan hjælpe på sagen, er mit os win2k

-Jacob

"Que será, será"

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 31-08-01 15:00

On Fri, 31 Aug 2001 15:52:34 +0200, "Jacob Vandborg"
<fireman@linux.eucsyd.dk> wrote:

>java dk.test.myprog.Main -DProp=1
>
>Jeg bruger System.getProperty() til at hente Prop, men det eneste den
>returnere er null.

Så vidt jeg ved bliver argumenter ikke "smidt" derind.

Derimod kan du tilgå dem ved at bruge

System.out.println("Første argument: " + args[0]);
System.out.println("Andet argument: " + args[0]);
}
--
Best Regards / Med Venlig Hilsen,
Guideix Martin Mouritzen Phone +45 43270524

Fra : Jacob Vandborg

Dato : 31-08-01 15:13

[Snip]
Så vidt jeg ved bliver argumenter ikke "smidt" derind.
[Pløb]

Ifølge java -? skulle det være muligt at sætte system properties
vha. -D<name>=<value>, men ellers har du ret....=)

-Jacob

"Que será, será"

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-08-01 21:18

"Jacob Vandborg" <fireman@linux.eucsyd.dk> writes:

> [...]
>
> Ex.
> java dk.test.myprog.Main -DProp=1
>
> Jeg bruger System.getProperty() til at hente Prop, men det eneste den

Du skal have det tidligere for at javamaskinen saetter en property. I ovenstaaende er det blot en streng der sendes til dit program.

Proev
java -DProp=1 dk.test.myprog.Main

istedet.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jacob Vandborg

Dato : 31-08-01 15:26

[Snip]
[...]

Thanx.

Det var vist en brøler fra min side.....jeg kunne bare have læst hjælpen til
java.exe rigtig....

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-08-01 21:40

"Jacob Vandborg" <fireman@linux.eucsyd.dk> writes:

> Det var vist en brøler fra min side.....jeg kunne bare have læst hjælpen til
> java.exe rigtig....

Det er paa oejnene man foerst bliver blind.

Jeg synes onlinehjaelpen er meget, meget ringe. God fornoejelse.