Skærme
Fijala 3554
Mystisk problem "out of range"
Fra : Muri

Dato : 31-08-01 14:37

Hej, jeg har fået et mystisk problem med at, når jeg tænder min computer, og
den er i gang med at boote på harddisken flimrer min skærm og der står "out
of range", Når jeg genstarter er der ingen problemer. I dag kunne jeg ikke
resette den efter samme problem var opstået, men den ville godt igen efter
jeg lukkede den ned og tændte igen.

Hvad kan der være galt, har I andre oplevet noget lignende?

Mvh
Muri

Fra : Muri

Dato : 31-08-01 14:39

Det skal lige siges det er en Hansol 17´model 710P. Problemet opstår ikke
hvergang.

Muri

Fra : Lars

Dato : 31-08-01 17:10

> [...]
> resette den efter samme problem var opstået, men den ville godt igen efter

Når den siger out of range plejer det at skyldes at der er valgt en for høj
opløsning eller refreshraten er for høj, så kan det være den genstarter og
bruger nogle standardindstillinger...
mvh lars

Fjern DONTSPAM i emailadresse, så virker den!

Fra : Muri

Dato : 31-08-01 23:25

Men det har jeg ikke pillet ved, så skulle der heller ikke være nogen grund
til at den skal komme med den fejlmelding. Som sagt det sker ikke hvergang.

Fra : Lars

Dato : 01-09-01 11:04

> Men det har jeg ikke pillet ved, så skulle der heller ikke være nogen
grund
> til at den skal komme med den fejlmelding. Som sagt det sker ikke
hvergang.

Hvilken opløsning kører du med? og hvillken refreshrate på skærmen?

/lars